محکومیت ۴۰ میلیاردی پرونده‌های تخلف تعزیراتی خراسان‌جنوبی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع طی شش ماهه امسال به ۳ هزار و ۷۰۴ پرونده تخلف توسط شعبات تعزیرات حکومتی استان رسیدگی که میزان محکومیت این پرونده‌ها ۳۹ میلیارد و ۲۰۷ میلیون و ۵ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

حسین حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: فعالیت تعزیرات حکومتی نظارت در ۳ بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان است.

وی با بیان اینکه در شش ماهه امسال در بخش کالا و خدمات یک هزار و ۴۰۴ پرونده وارد و یک هزار و ۴۱۳ پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفته است، تصریح کرد: میزان محکومیت پرونده‌های رسیدگی شده در بخش کالا و خدمات طی این مدت ۶ میلیارد و ۳۷۴ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در شهریورماه امسال در بخش کالا و خدمات ۲۱۷ پرونده وارد و ۲۴۴ پرونده مختومه شده که میزان ریالی محکومیت‌ها ۷ میلیارد و ۲۹۹ میلیون و ۹۲۷ هزار ریال بوده است، افزود: پرونده‌های وارده در بخش کالا و خدمات در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد و پرونده‌های مختومه ۴۲ درصد رشد داشته است.

حسن‌پور ادامه داد: در بخش کالا و خدمات بیشترین پرونده‌های تخلف مربوط به عدم درج قیمت، گران‌فروشی و عدم ارائه فاکتور خرید می‌شود.

وی با اشاره به رسیدگی به تخلفات در بخش قاچاق کالا و ارز در شش ماهه امسال در استان، گفت: طی این مدت تعداد پرونده‌های وارده یک هزار و ۶۹۹ پرونده و تعداد پرونده‌های مختومه یک هزار و ۷۳۸ مورد با میزان محکومیت ۳۲ میلیارد و ۲۹۵ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۸۰۰ تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد پرونده های وارده در این بخش با ۱۰۳ درصد و پرونده‌های مختومه با ۱۱۳ درصد رشد همراه بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در شهریورماه امسال میزان پرونده‌های وارده در بخش قاچاق کالا و ارز به شعبات تعزیرات حکومتی استان ۳۵۲ مورد و تعداد پرونده‌های مختومه در این بخش ۳۹۷ مورد با میزان محکومیت ۸۷ میلیارد و ۲۷۷ میلیون و ۴۸۲ هزار ریال بوده است.

حسن‌پور یادآور شد: بیشترین تخلفات در پرونده‌های بخش قاچاق کالا و ارز مربوط به ورود و خروج کالا از مسیرهای غیرمجاز یا بدون تشریفات گمرکی، حمل کالای قاچاق و نگهداری، عرضه و فروش کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش بهداشت، دارو و درمان در شش ماهه امسال تعداد پرونده‌های وارده به شعبات تعزیرات حکومتی استان ۵۴۸ پرونده و تعداد پرونده‌های مختومه ۵۵۳ پرونده بوده که به پرداخت ۵۳۷ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان محکوم شده‌اند، تصریح کرد: در این مدت تعداد پرونده‌های وارده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴۲ درصد و پرونده‌های مختومه ۱۳۴ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی از تعداد پرونده‌های وارده و مختومه در شعبات تعزیرات حکومتی استان در شهریورماه امسال خبر داد و گفت: تعداد پرونده‌های وارده در این بخش ۷۷ پرونده و پرونده‌های مختومه ۸۷ مورد با میزان محکومیت یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون و ۳۱۰ هزار ریال بوده است.

حسن‌پور ادامه داد: همچنین بیشترین تخلفات در این بخش شامل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم رعایت مقررات بهداشت محیطی و عرضه و تحویل کالای غیربهداشتی بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع طی شش ماهه امسال به ۳ هزار و ۷۰۴ پرونده تخلف توسط شعبات تعزیرات حکومتی استان رسیدگی که میزان محکومیت این پرونده‌ها ۳۹ میلیارد و ۲۰۷ میلیون و ۵ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است، خاطرنشان کرد: میزان رسیدگی به پرونده‌های تخلف در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =