۷۳۰ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد/ دانش‌آموزان ولی نعمت ما هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: ۷۳۰ هزار دانش‌آموز، ۵۵ هزار دانشجو، ۴ هزار طلبه و حدود ۶ هزار نخبه تحت حمایت کمیته امداد هستند که ما وظیفه نوکری آنان را داریم.

 به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، رزمایش توزیع ۸ هزار بسته تحصیلی ویژه دانش‌آموزان تحت حمایت امداد با حضور «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور و جمعی از مسئولان استان خراسان‌جنوبی در بیرجند برگزار شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اظهار داشت: مسئولیت ما در کمیته امداد بسیار سنگین است و تلاش و تأکید ما بر این است که هیچ دانش‌آموزی به خاطر عدم بضاعت مالی و مشکلات اقتصادی ترک تحصیل کند که رنج مالی دانش‌آموزان برای ما خیلی دردناک‌تر است.

بختیاری بیان داشت: ۷۳۰ هزار دانش‌آموز، ۵۵ هزار دانشجو، ۴ هزار طلبه و حدود ۶ هزار نخبه تحت حمایت کمیته امداد هستند که ما وظیفه نوکری آنان را داریم.

وی با تأکید بر اینکه نباید دانش‌آموزی به خاطر عدم بضاعت ترک تحصیل کند، مطرح کرد: شیوع کرونا موجب تعطیلی بسیار از مشاغلی شده که دانشجو و دانش‌آموز دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اضافه کرد: اگر در سال تحصیلی دانش‌آموزی به خاطر عدم حمایت ترک تحصیل کند این از خبر مرگ، من برای دردناک‌تر است چرا که این دانش‌آموزان ولی نعمت ما هستند.

بختیاری به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رزمایش مؤمنانه، گفت: بعد از فرمایش رهبر انقلاب برای رزمایش کمک‌های مؤمنانه، قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تشکیل شد که گزارش عملکرد آن پس از سه ماه که خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد ایشان به صورت کتبی از همه تشکر کردند.

وی با قدردانی از همه کسانی که برای توزیع بسته‌های تحصیلی در بین دانش‌آموزان استان حمایت کردند، افزود: همدلی نهادهای حمایتی استان خراسان‌جنوبی اعم از هلال احمر، سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، اوقاف و بنیاد مستضعفان در استان آثار و برکات زیادی دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در پایان خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار دانش‌آموز در خراسان‌جنوبی تحت حمایت کمیته امداد هستند و امروز توزیع ۸ هزار بسته تحصیلی در بین دانش‌‌آموزان استان انجام می‌شود و برای مابقی نیز با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و خیران تهیه خواهد شد.

«رضا سلم‌آبادی» مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به جمع‌آوری ۹۷ میلیارد و ۳۵۷ تومان کمک مردمی در رزمایش کمک‌های مؤمنانه در سال جاری، گفت: همچنین در این مدت ۳۵ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه از منابع صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.

وی بیان داشت: در مرحله اول پویش ایران همدل در طرح اطعام مهدوی ۱۶ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان کمک مردمی جمع‌آوری شد و ۳۱ هزار و ۷۰۳ سبد غذایی، ۳۹۱ هزار و ۳۵۴ پرس غذای گرم و بیش از ۱۴۰ هزار بسته افطاری ساده توزیع شد.

 مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرا مرحله دوم پویش ایران همدل، عنوان کرد: طی این مرحله نیز ۲۱ میلیارد و ۸۰۱ میلیون تومان کمک مؤمنانه جمع‌آوری و ۱۵۰ سری جهیزیه و ۲ هزار سبد غذایی توزیع شده است.

سلم‌آبادی ادامه داد: در مرحله سوم پویش ایران همدل ۱۴ هزار و ۳۶۰ سبد غذایی، بیش از ۵۶۴ هزار پرس غذای گرم و ۶۶ سری جهیزیه در سطح استان توزیع شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 16 =