خدمت خالصانه دلیل اصلی ماندگاری دفاع مقدس است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: یکی از دلایل اصلی ماندگاری دفاع مقدس این بوده که هیچ کس برای پست، مقام و درجه به جبهه نرفته و همه برای خدمت خالصانه برای دفاع از کشور و ناموس ملت به جبهه ها رفتند و خوشبختانه ثمره آن را امروز می بینیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار محمدعلی قاسمی صبح امروز در آیین افتتاح عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهارداشت: باید از ایثارگری های جانبازان و ایثارگران و خانواده های آنها تجلیل شود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس جمله مقدس است، تصریح کرد: ایران به خاطر عملکرد ایثارگران پیروز گردید و امروز جمله دفاع مقدس در دنیا می درخشد و تثبیت شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قدوسیت مربوط به ذات خداوند اما جایی که کار برای رضای خدا باشد ذیل این قدوسیت قرار می گیرد و مانند قیام های الهی در تاریخ ماندگار می شود ، افزود: آنچه سبقت گرفته و ماندگار می شود کار برای رضای خداوند و با انگیزه الهی است.

قاسمی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی ماندگاری دفاع مقدس این بوده که هیچ کس برای پست، مقام و درجه به جبهه نرفته و همه برای خدمت خالصانه برای دفاع از کشور و ناموس ملت به جبهه ها رفتند و خوشبختانه ثمره آن را امروز می بینیم که دفاع مقدس به عنوان الگو در دنیا مطرح بوده به ویژه دفاع مقدس ارزش هایی به جامعه ارائه کرده که در ارتش های مردمی و دانشگاه های دنیا به عنوان الگو مطرح است.

وی دفاع مقدس را بعد از عاشورا نادرترین و نابرابرترین جنگ دانست و گفت: همانند واقعه عاشورا که در یک طرف لشکر محدود و مخلص امام حسین(ع) و در آن سمت آن ۳۰ هزار نفر ارتش مجهز دشمن حضور داشتند، در دفاع مقدس نیز این گونه بوده و در یک طرف نظامیان مخلص ایران و در طرف دیگر نیروهای نظامی چندین کشور غربی و شرقی با تمامی تجهیزات حضور داشتند ولی با توکل به خداوند توانستیم به پیروزی برسیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نکته ای که در دفاع مقدس مهم بوده، رفتارهای انسانی است، اضافه کرد: رفتارهای انسانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی کار عمرانی مهمی و کلانی انجام ندادند بلکه الگوها و رفتارهای انسانی را معرفی نموده اند در دفاع مقدس نیز رفتارهای انسانی مطرح و ملاک سنجش قرار گرفت که به گفته امام دفاع مقدس کارخانه انسان سازی بود و در حین جنگ انسان های بزرگی تربیت شدند.

قاسمی ادامه داد: شهدای بزرگی که در دفاع مقدس و حتی امروز مانند شهید سردار سلیمانی جان فشانی کردند و حماسه های بزرگی را خلق نمودند انسان های عادی بودند که دفاع مقدس منجر به کشف استعدادهای آنها شد چون تنها به خداوند متکی بودند و در شریط محدود و بن بست فکر کردند و ایده های جدیدی در دفاع مقدس مطرح شد و در یک جمله در دفاع مقدس ما رفتارهای انسانی الهی گردید.

وی با بیان اینکه جنگ، تحمیل اراده ها است، گفت: دشمن با تحمیل جنگ می خواست اراده های ما را شکسته و ما را مأیوس نماید اما در دفاع مقدس اراده های آهنی وجود داشت که توانست با مشت خالی به پیروزی دست یابند به طوری که کمترین تجهیزات ولی بالاترین اراده سبب حاصل شدن این پیروزی بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اضافه کرد: هدف اصلی آمریکا نابودی ارتش ۹۹ درصدی شیعی ایران و ارتش ۸۰ درصدی شیعی عراق بود تا با این تصمیم بتواند جلوی نفوذ و قدرت معنوی ایران اسلامی را بگیرد و برای این کار صدام را که انسانی جاه طلب و مغرور بود انتخاب کرد.

قاسمی ادامه داد: بدنه ارتش ایران و عراق همه مردم مؤمن، مسلمان و انقلابی بودند و دشمن می خواست این دو ارتش را نابود سازد.

وی با بیان اینکه همه مسؤولین مدیون ایثارگری های ایثارگران، جانبازان، شهدا و خانواده آنها هستند، یادآور شد: آنها به هیچ کس دینی ندارند آنها وظیفه و تلکیف خود را انجام دادند و ما باید علم بر زمین مانده شهدا را به دست بگیرم و نگذاریم راه امام و شهدا فراموش شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حکومت طاغوت ۵۰ سال و ۸۰ سال اثرات جنگ تحمیلی ایران را عقب انداخت و بعد از دفاع مقدس موضوع بازسازی مطرح گردید، تصریح کرد: موضوع آبادانی مناطق روستایی را بسیج سازندگی دنبال می کند و خوشبختانه کارهای خوبی انجام گرفته است.

قاسمی با بیان اینکه براساس فرمایش مقام معظم رهبری در الگو رفتاری و سبک زندگی شکل توسعه که عمدتا عمرانی بوده منجر به ماندگاری مردم در روستا ها و اشتغال وخلاقیت وابتکار نمی شود، اضافه کرد: تدبیر رهبری بر راه اندازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دهستان هایی که ضریب محرومیت از هر جهت پایین بوده تا دهستان هایی را به عنوان الگو معرفی نماید بوده و بدین منظور قرارگاه پیشرفت و آبادانی تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دو بخش متکی به دولت و سیستم بانکی بوده که شامل کارگروه عمرانی و اشتغال می شود، افزود: این دو کارگروه هم به سبب مشکلاتی که ایجاد گردید نتوانست قرارگاه پیشرفت و آبادانی را حمایت نماید بنابراین بخش های الگو رفتاری، امام محوری و کار خدماتی با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه دستور راه اندازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی از زمستان ۹۵ ابلاغ و در بهار ۹۶ کار را آغاز نمود که با عدم پشتیبانی هایی که از سوی دستگاه های اقتصادی وجود داشت بخشی از کارهای برنامه ریزی شده قرارگاه روی زمین مانده است، اضافه کرد: این قرارگاه با یک حرکت جهادگونه و با مشارکت مخلصانه مردم کارهای خود را دنبال و پیشرفت خوبی تاکنون در حوزه های فعالیت آن صورت گرفته است.

قاسمی خاطرنشان کرد: با استعلامی که مقام معظم رهبری و فرمانده کل سپاه صورت گرفته تصمیم گرفته شد که بخش های محرومیت زدایی سپاه را متمرکز نمایند که امیداست هماهنگی، هم افزایی و تقویت ساختار محرومیت زدایی سپاه و بسیج کار قرارگاه پیشرفت بهتری پیدا کند.

گفتنی است در پایان هشت پروژه عمرانی در دهستان درح به مناسبت هفته دفاع مقدس به ارزش اعتباری ۱۰ میلیارد ریال و با سهم مشارکت خیرین و مردم به میزان ۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال شامل احیاء قنوات در روستاهای سیوک و حسن آباد، احداث دیوار ساحلی روستاهای کلاته شب، و کلاته شیر و احداث کانال کشاورزی روستای علی هدیه، ازبک، فخرالدین و کلاته بالا افتتاح شد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =