پوشش ۶۶.۵ درصدی واکسیناسیون نوبت اول کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی کفت: پوشش واکسیناسیون نوبت اول کرونا در خراسان جنوبی به ۶۶.۵ و نوبت دوم به ۳۲.۸ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا شریف‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی هفته گذشته تعداد بستری‌های تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی ۱۵۲ نفر و بستری‌های مثبت کرونایی نیز ۷۰ نفر بوده است که این آمار نسبت به دهه اول شهریور در مورد بستری‌های تنفسی ۶۶ درصد و نسبت به بستری‌های مثبت ۷۶ درصد کاهش داشته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در هفته گذشته تعداد بستری‌های بدحال در خراسان‌جنوبی پنج نفر بوده است، بیان‌کرد: تعداد بستری‌های در بخش مراقبت‌های ویژه نیز در این بازه زمانی ۱۴ نفر بوده است.

شریف زاده با بیان اینکه مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان‌جنوبی هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است، ادامه‌داد: تاکنون در خراسان‌جنوبی ۳۸۳ هزار و ۴۴۹ نفر واکسن نوبت اول و ۱۸۹ هزار و ۲۰۹ نفر نیز واکسن نوبت دوم را تزریق کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس این آمار می‌توان گفت که پوشش نوبت اول واکسیناسیون در خراسان‌جنوبی به ۶۶.۵ درصد و پوشش نوبت دوم نیز ۳۲.۸ درصد رسیده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به ایمنی جمعی همگی ما باید از واکسن استفاده کنیم، گفت: در زمینه قرنطینه هوشمند و زمان و چگونگی اجرای آن در ستاد کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد و به اطلاع هم استانی‌های عزیز می‌رسد.

با اشاره به نگرانی برخی از والدین در زمینه واکسیناسیون فرزندانشان گفت: نه تنها در مورد واکسن کرونا بلکه در مورد بسیاری از واکسن‌ها مثل هپاتیت همان واکسنی که به بزرگسالان می‌زنیم با دوز متفاوت به کودکان و نوجوانان نیز تزریق می‌کنیم و مشکل خاصی وجود ندارد.

شریف‌زاده اظهار کرد: اگر قبل گفته می‌شد که تنها افراد بالای ۱۸ سال واکسن بزنند به واسطه اولویت بندی‌های سنی بود و گرنه بعد از آزمایش‌ها و بررسی‌های مختلف این نکته محرز است که بین بزرگسال و نوجوان تفاوتی در دریافت واکسن و مسائل مرتبط با آن وجود ندارد.

وی بیان‌کرد: واکسن سینوفارمی که به کودکان و نوجوانان بالای ۱۲ سال تزریق می‌کنیم همان واکسنی است که به بزرگسالان تزریق می‌کنیم و مشکل خاصی وجود ندارد.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 13 =