فوت ۲۳۴ نفر در جاده‌های خراسان‌جنوبی/ سبقت غیرمجاز؛ در صدر تخلفات

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی از فوت ۲۳۴ نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای استان خبر داد و گفت: تصادفات فوتی ۳ درصد افزایش داشته و ۲ درصد مجموع تصادفات را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ علیرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به آمار نگران‌کننده تصادفات در استان خراسان‌‌جنوبی، اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۱۱ هزار و ۶۰۰ فقره تصادف درون‌شهری و جاده‌ای در استان به وقوع پیوسته است.

وی افزایش ۲ درصدی تصادفات در استان خبر داد و بیان داشت: ۲۶ درصد تصادفات جرحی بوده و ۴ هزار و ۳۴۳ نفر در این تصادفات مجروح و توسط گروه‌های امدادی و اورژانس به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی از فوت ۲۳۴ نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای استان خبر داد و عنوان کرد: تصادفات فوتی ۳ درصد افزایش داشته و ۲ درصد مجموع تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رضایی با اعلام اینکه ۸۷ درصد فوتی‌ها در جاده‌ها و ۱۳ درصد در شهرها بوده است، مطرح کرد: در این مدت ۸ هزار و ۴۰۰ فقره تصادف خسارتی رخ داده که ۴ درصد افزایش داشته است.

وی با یادآوری اینکه در شهریور امسال ۱۰ نفر کمتر از ۴۸ ساعت در جاده‌های شهرستان طبس فوت شدند، بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا هشتم مهرماه در تصادفات فوتی و تعداد نفرات ۸ درصد افزایش داشتیم و این آمار در تصادفات جرحی به ترتیب یک و ۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی اضافه کرد: یکسری تصادفات مربوط به برخورد خودرو با شتر در راه‌های استان است که هفته گذشته یک نفر فوت و ۴ نفر مجروح شدند و از ابتدای سال ۴ فوتی در این زمینه گزارش شده است.

رضایی با اشاره به اینکه ۸۷ درصد تصادفات رخ داده در جاده‌های استان به علت خستگی و خواب‌آلودگی، سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ بوده، اضافه کرد: سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ از مهم‌ترین عوامل تصادف در محورهای استان است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 6 =