جان باختن ۲ نفر بر اثر بیماری کرونا در خراسان جنوبی

شریف زاده امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در طی ۲۴ ساعته گذشته ۱۷۹ مورد آزمایش جدید در استان انجام گرفته که از این تعداد ۶۰ مورد مثبت گزارش شده که منجر به بستری شدن ۱۷ نفر گشته و ۴۳ بیمار به صورت سرپایی ویزیت شده و دوره درمان خود را در منزل طی می کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد افراد بستری در طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان که دارای مشکل تنفسی بوده ۱۶۲ بیمار بوده اند، افزود: تعداد بیماران بستری مثبت به بیماری کرونا در روز گذشته ۷۰ مورد و بیماران مثبت بستری در بخش های icu ۱۷ مورد که متأسفانه حال ۹ بیمار بد حال است.

دبیر ستاد مبارزه با بیماری کرونا در خراسان جنوبی ادامه داد: تعداد بیماران مثبت به بیماری کرونا که در قرنطینه خانگی بوده و بهبود یافته اند از ابتدای این بیماری تا روز گذشته در سطح استان ۳۰ هزار و ۶۸۲ نفر بوده اند.

شریف زاده مجموع افراد فوت شده بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان از ابتدای این بیماری تا روز گذشته را یک هزار و ۱۶۲ نفر دانست و افزود: متأسفانه در طی روز گذشته دو نفر از هم استانی های عزیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون در استان روند افزایشی و با شتاب قابل توجه می باشد، گفت: در طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۷۴ درصد از جمعیت بالای ۱۷ سال استان نوبت اول واکسن و ۳۶ درصد نوبت دوم واکسن را تزریق کرده اند.

دبیر ستاد مبارزه با بیماری کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه در بین شهرستان های استان شهرستان های خوسف، بیرجند، فردوس و نهبندان با پوشش بالای ۷۰ درصد در تزریق واکسن نوبت اول جزو شهرستان های پیشتاز هستند، اضافه کرد: تزریق واکسن برکت در مرکز تجمیعی غدیر آغاز شده و واکسن برکت محدودیت سنی نخواهد داشت و همه افرادی که منتظر تزریق این واکسن بوده اند می توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه و این واکسن را دریافت نمایند.

شریف زاده از والدین دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال خواست که برای تزریق فرزندان خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و یادآور شد: پوشش واکسیسناسیون استان در این رده سنی ۵۰ درصد بوده که امیدواریم با مراجعه این گروه در طی این هفته پوشش بالای در این رده سنی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سبد واکسیناسیون استان سبد کاملی بوده و واکسن برای تزریق افراد واجد شرایط موجود می باشد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =