هوشیاری نهادهای نظارتی حافظ حقوق عامه مردم است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۹ مهر) در دیدار با بازرس کل و معاونین سازمان بازرسی استان اظهار کرد: مسئولیت شما بسیار پراهمیت و سنگین است و ملاحظه می فرماید که وقتی تخلفاتی در اجرای قانون انجام می شود به لازمه آن عوارضی به وجود می آید و حقوقی ضایع می شود، یکی از این حقوق حق مردم است، حق مردم غیر از حقوق مالی است که از مردم ضایع می شود، بلکه بالاتر از آن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه قانون به صورت کارشناسی نوشته شده و باید مسئولین مربوطه آن را در رده های مختلف اجرا کنند، گفت: اما برخی دانسته یا ندانسته، مغرض یا بی غرض آن نسخه قانون را اجرا نمی کنند و یک نوع دیگر اجرا می کنند، این روی زمین ماندن مشکلات مردم را در پی دارد البته این موضوع که در این جهت حقوقی از نظر مالی یا حیثیتی به از اشخاص ضایع می شود بحث دیگری است.

آیت الله عبادی، بیان کرد: برای این نظام هزینه های زیادی شده است تا عدالت را پیاده کنیم اما وقتی قانون انجام نشد چه برای مردم کشور ما و چه در سطح جهان یک بدبینی نسبت به نظام  اسلامی به وجود می آید.

وی ادامه داد: وقتی امور به صورت نامطلوب و خلاف قانون انجام شد و عوارض سوء آن گریبانگیر مردم شد یک ذهنیت ایجاد می کند و می گوید اسلام، انقلاب، علی بن ابی طالب(ع)، پیغمبر اکرم(ص) هم همین است؟

امام جمعه بیرجند در ادامه افزود: بیگانه هایی که در کمین هستند، نفوذ می کنند و در پشت صحنه عامل اصلی انحرافات هستند در رسانه های تبلیغاتی خود باز صحبت می کنند و همه چیز را زیر سوال می برند که این مسئله عظیمی است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه یکی از سرمایه های بزرگ هر کشوری نیروی انسانی آن است، تصریح کرد: یک فرد از وقتی به کلاس اول ابتدایی رفته تا همه دوره های تحصیلی را طی کرده و تجربه های زیادی به دست آورده و مدیر شده خیلی برای او هزینه شده است، او باید مشکلات کشور را حل کند، اما وقتی برای اولین بار این نیرو قدمی کج برمی دارد عوارض سوء را به همراه دارد، وقتی این فرد فاسد شد بزرگترین سرمایه مردم که نیروی انسانی است ضایع می شود.

وی بیان کرد: در مسئولیت شما امانت هایی خوابیده است که وقتی کار خودتان را خوب انجام می دهید همه خطرات احتمالی را از بیخ گوش مردم، مسئولین و نظام و رد و دفع خطر می کنید.

آیت الله عبادی با تاکید به اینکه کار و مسئولیت مهم شما مانند سکه دو رو دارد، گفت: اگر شما با حفظ همه شئون مانع انجام خلاف شوید و آن سازمان یا نهاد پاک بماند خیرات زیادی به بار می آید، روی دیگر سکه هم این است که اگر شما در انجام وظیفه خود بنا به دلایلی تسامح و تساهل کردید و به مسائل مربوطه توجه نکردید این گناه خطرناکی است و در همه عوارض و گناه هایی که بار بیاید انسان شریک است، وقتی که یک مدیر فاسد شد و من فساد او را من توجیه کردم در همه آن چیزی که او انجام می دهد و من حتی از آن خبر ندارم شریک هستم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: از نیروهایی مانند وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، مجلس شورای اسلامی یا سازمان بازرسی کل کشور که جنبه نظارتی دارند تا آن هایی که جنبه قضایی دارند ضمن اینکه در بسیاری از جاها مصداقاً کار آن ها پیگیری قضایا است اما وظایف آنها در این امور خلاصه نمی شود.

وی با بیان اینکه اگر نهادهای نظارتی و قضایی در انجام وظایف خود درست و دقیق عمل کنند کار آن ها نقش پیشگیری دارد، گفت: وقتی فرد احساس کند که یک قاضی و بازرسی قوی وجود دارد که از سر مویی هم نمی گذرد به سمت فساد و خلاف نمی رود.

آیت الله عبادی با تأکید بر لزوم برخود قاطعانه با افراد متخلف، بیان کرد: اگر برخورد قاطع صورت می گرفت فلان مسئول جمهوری اسلامی فاسد نمی شد، اختلاس نمی کرد و به کشور دیگر فرار نمی کرد و بعد هم برای خودش عقوبت اخروی ایجاد نمی کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه تسامح ها و تساهل ها باعث شده که یک فرد فاسد و فراری شود، افزود: نیروهای نظارتی باید بیدار، هوشیار و جدی و با حفظ همه شئون به گونه ای عمل کنند که عقیده مردم سر جایش بماند و حقوق اقتصادی، حیثیتی و ناموسی مردم حفظ شود و مسئولین ما هم در نظام سالم بمانند و با افتخار مدیریت کنند.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − پانزده =