ورود محموله جدید واکسن کرونا به خراسان جنوبی

غلامرضا شریف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: اگر رعایت پروتکل ها و محدودیت ها را جدی نگیریم علی رغم اینکه واکسیناسیون به صورت گسترده در حال انجام بوده دوباره شاهد افزایش موارد جدید به این بیماری خواهیم بود، بنابراین از هم استانی ها درخواست داریم هر چند موارد بیماری کروا در استان نسبت به شهریورماه کاهش یافته اما استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها همچنان به قوت خود باقی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۸ بیمار تنفسی بستری در بیمارستان های استان بستری بوده که از این تعداد ۶۸ نفر بیماران کرونا مثبت بستری هستند، تصریح کرد: متأسفانه با فوت جدیدی که در روز گذشته بر اثر بیماری کرونا اتفاق افتاد موارد فوت استان بر اثر این بیماری به عدد یک هزار و ۱۶۴ نفر رسید.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری از ویروس کرونا خراسان جنوبی افزود: پوشش واکسیناسیون در استان پوشش قوی دارد ولی از افراد واجد شرایطی که تاکنون اقدام به تزریق واکسن ننموده اند تقاضا داریم در اسرع وقت به مراکز تزریق واکسن مراجعه و واکسن مورد درخواست خود را تزریق نمایند.

شریف زاده از ورود محموله جدید واکسن تا ساعاتی دیگر به استان خبر داد و گفت: محموله جدید سهمیه استان از واکسن پاستوکووک شامل ۱۰ هزار دز واکسن بوده که محصولی مشترک بین کشور ایران و کوبا است که علاوه بر ۱۰ هزار دز واکسن پاستوکووک ، ۴ هزار دز واکسن برکت و ۶ هزار و  ۲۴۰ دز واکسن آنفولانزا تا ساعاتی دیگر وارد استان می شود.

وی ادامه داد: با ورود این واکسن ها به استان عملا تمام واکسن هایی که در کشور قابل تزریق بوده در استان وجود دارد و در سبد واکسیناسیون استان قرار می گیرد.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری از ویروس کرونا خراسان جنوبی اضافه کرد: واکسن پاستوکووک برای افراد بالای ۱۸ سالی که شرایط تزریق واکسن داشته و متقاضی آن باشند تزریق می گردد.

شریف زاده با بیان اینکه تا زمانی که به ایمنی بالای ۷۰ درصد جامعه که هر دو دز واکسن را زده اند نرسیم باید دستورالعمل های بهداشتی را با جدیت دنبال نماییم، یادآور شد: روند موارد مثبت و بستری ناشی از بیماری کرونا نسبت به پیک این بیماری در شهریورماه و اوایل مهرماه در استان روند کاهشی بوده اما شکنندگی بیماری به قوت خود باقی بوده  و عدم رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی سبب برگشت دوباره شدت این بیماری خواهد شد.

وی در رابطه با فعالیت تالارها و سالن های پذیرایی با توجه به اتمام ماه صفر و آغاز مراسمات عروسی گفت: براساس نظر ستاد استانی پیشگیری از کرونا، تالارها می توانند با حداقل یک چهارم ظرفیت خود فعالیت نمایند و به طور مرتب بازرسان بهداشت محیط بر اجرای پروتکل های بهداشتی در سالن ها و در نظر گرفتن ظرفیت حداکثری یک چهارم نظارت دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری از ویروس کرونا خراسان جنوبی در پایاان از مردم استان خواست، اگر گزارشی مبنی بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و آن را برای پیگیری فوری گزارش کنند.

شریف زاده خاطرنشان کرد: هر کدام از تالارهایی که دستورالعمل ها را رعایت نکنند به دادستانی معرفی و دادستانی براساس قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + نوزده =