اولین محموله گاز از بازارچه یزدان به افغانستان ارسال شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مسعود قلی‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به اینکه بازارچه مرزی یزدان با دستور استاندار در قالب خرده‌فروشی کار خود را آغاز کرد، سازمان همیاری برای استفاده از این فرصت اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به ورود سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌جنوبی به صادرات سیلندر گاز و فرآورده‌های نفتی به افغانستان، بیان داشت: اولین پروژه ارسال محموله سیلندر با همکاری اداره‌کل گمرکات خراسان‌جنوبی، مرزبانی و مسئولان بازارچه یزدان در تاریخ ۲۱ مهر ماه انجام شد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌جنوبی مطرح کرد: اولین محموله سیلندر گاز از طریق بازارچه مرزی یزدان به کشور افغانستان ارسال شد و این برنامه ادامه دارد.

قلی‌زاده با بیان اینکه جامعه هدف این محموله مردم روستای «کلاته نظر» کشور افغانستان است، تصریح کرد: در این نخستین محموله، تعداد ۳۲۲ سیلندر گاز به روستای کلاته نظر ارسال شد.

وی بااعلام اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از این پس روزانه ۵۰ سیلندر گاز از طریق بازارچه یزدان ارسال خواهد شد، مطرح کرد: برنامه این است که ماهانه یک هزار و ۲۰۰ سیلندر گاز به کشور افغانستان ارسال شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به اقدامات سازمان همیاری شهرداری‌ها در حوزه اقتصادی و بازرگانی افزود: این سازمان برای تحقق برنامه‌های خود در حوزه بازرگانی از هر فرصت مطلوبی استفاده می‌کند.

قلی‌زاده بیان داشت: با توجه به فراهم شدن امکان خرده‌فروشی در مرز یزدان و نیز تأکید رئیس‌جمهوری در سفر نوزدهم شهریور ماه به خراسان‌جنوبی مبنی بر توسعه فعالیت‌ها در بازارچه‌های مرزی، سازمان همیاری در راستای بهره‌برداری از این فرصت برنامه‌هایی دارد.

وی گفت که این سازمان به موضوع ارائه خدمات به تجار و بنکداران و نیز تسهیل در روند انجام صادرات کالا، ورود کرده است و همه توان خود را در این زمینه به کار خواهد بست.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: کمک به توسعه استان، مهم‌ترین هدف این سازمان از انجام پروژه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 9 =