دشمن‌شناسی از مهمترین وظایف منتظران واقعی امام زمان(عج) است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام «سید صادق علمداری» در اجتماع بزرگ مردمی بیعت با امام عصر(عج) که به مناسبت نهم ربیع الاول و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) که در میدان ابوذر بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مباحث بسیار مهمی که گاهی فراموش می‌کنیم موضوع بیعت با امام زمان (عج) است در حالی که باید به صورت روزانه به آن توجه داشته باشیم.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه بیعت نشکستن با امام زمان (عج) مسیر تاریخ را عوض و به انحراف می‌کشاند، گفت: اگر برخی افراد در طول تاریخ به بیعت خود با ائمه اطهار(ع) پایبند می بودند امروز مسیر تاریخ شیعه چیزی دیگری بود، به عنوان مثال ابن ملجم مرادی سه بار با امام علی(ع) بیعت کرده است اما در نهایت آن حضرت را به شهادت رساند یا کوفیان با مسلم بن عقیل بیعت کردند اما بیعت شکستند و حادثه کربلا رخ داد.

حجت الاسلام علمداری ادامه داد: باید مراقبت بیعت خود با امام زمان(عج) باشیم و بدانیم تا هر زمانی که آلوده به گناه هستیم یا انجام واجبات الهی را فراموش می‌کنیم از بیعت امام خارج می‌شویم.

وی با تأکید بر اینکه انتظار به معنای این است که ما باید خود را برای سربازی امام زمان آماده کنیم و لازمه انتظار خودسازی است، افزود: امروز باید با خودمان عهد ببندیم که رذایل اخلاقی را کنار بگذاریم و نمازمان را اول وقت و با جماعت بخوانیم.

کارشناسی مذهبی گفت: برای انقلاب، نظام و خاک کشور شهیدای بسیاری داده‌ایم و هزینه‌های سنگین پرداخت کرده‌ایم که باید مراقب اعمال و بیعت خود با امام زمان(عج) باشیم.

حجت الاسلام علمداری در ادامه دشمن شناسی را یکی از مهمترین وظایف منتظران واقعی امام زمان(عج) دانست و بیان کرد: امروز کشورهای زیادی در منطقه و جهان با فرهنگ اهل بیت(ع) به واسطه انقلاب اسلامی ما آشنا می‌شوند، اگر امروز از کنار کاخ سفید صدای هیهات من الذله اباعبدالله حسین(ع) شنیده می‌شود و در نیویورک دو روز قبل از عاشورا روزی به نام حسین دی نامگذاری شده و اگر ۱۹۰ کشور در مراسم اربعین حسینی شرکت می‌کنند، صدقه سر کسانی است که بیعتشان محکم بوده و پای بیعتشان محکم ایستاده‌اند.

وی در پایان تأکید کرد: باید عهد با یکدیگر ببیندیم که گفته‌های ولی فقیه جامعه را عملیاتی کنیم چرا که راهکارهای ایشان نجات دهنده کشور ماست.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =