جلوگیری از خروج ۱۷ میلیون یورو با تکیه بر توان داخل/ «شستا» ۵ پروژه بزرگ را در خراسان‌جنوبی دنبال می‌کند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، میرهاشم موسوی ظهر امروز در شورای اداری خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: مشکلات بسیار زیادی در بخش‌های مختلف کشور داریم که سازمان تأمین اجتماعی نیز از این مشکلات مستثنی نیست.

وی اساس کار این سازمان را بر سه مفهوم تحول، عدالت و اعتماد دانست و بیان داشت: در بخش سرمایه‌گذاری نیز به شکل عملیاتی و مسئله‌محور وارد عمل شدیم تا مسائل و مشکلات نقطه‌زنی شود.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی کشور با تأکید بر اینکه برای سفر به استان‌ها تابع تشریفات نیستیم، اضافه کرد: یکی از دلایل اصلی که ابتدا به استان‌های کم‌برخوردار سفر می‌کنم این است که برخی از اقدامات را در برخی استان‌ها باید سریع‌تر پیگیری و انجام دهیم.

موسوی به ظرفیت بالای بخش معدن استان خراسان‌جنوبی معدن اشاره کرد و افزود: معدن در خراسان‌جنوبی از محورهای توسعه است که امیدواریم با کمک مسئولان بتوانیم در ارتقای این ظرفیت که نقش مهمی در اقتصاد کلان ملی دارد، اقدامات قابل توجهی را انجام دهیم.

شستا ۵ پروژه بزرگ معدنی را دنبال می‌کند

وی با اعلام اینکه ۵ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری در توسعه معدن طبس طراحی شده، اضافه کرد: مجموعه سرمایه‌گذاری شستا ۵ پروژه بزرگ را در حوزه معادن استان خراسان‌جنوبی دنبال می‌کند که یکی از این ۵ پروژه امروز در طبس افتتاح می‌شود.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی کشور با بیان اینکه با افتتاح این پروژه ۶۸ هزار تن تولید کنسانتره زغال‌سنگ به ظرفیت تولیدی کشور افزوده می‌شود، مطرح کرد: بنا بوده ۱۷ میلیون یورو در اختیار ایتالیا و چین قرار بگیرد تا پروژه اول (زغال‌شویی) را انجام دهند اما فرصت تحریم این را فراهم کرد که نخبگان و مهندسان داخلی تنها با ۳۵ میلیارد تومان این پروژه را به سرانجام برسانند.

افزوده شدن ۵۰۰ هزار تن کنسانتره

موسوی با اعلام اینکه پس از اتمام چهار پروژه دیگر نیز بالغ بر ۵۰۰ هزار تن به ظرفیت تولیدی کنستانتره که از اولویت‌های اصلی کشور است، افزوده خواهد شد، تصریح کرد: خراسان‌جنوبی با توجه به ظرفیت‌های معدنی سهم قابل توجهی از اعتبارات توسعه سرمایه‌گذاری این سازمان خواهد داشت.

وی ادامه داد: در همین بخش حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بنای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش شد و معادن را برنامه‌ریزی کردیم و فرصت بسیار خوبی است که استان معدنی خراسان‌جنوبی به هر اندازه‌ای که بتوانند استفاده کنند و ما آمادگی کامل داریم.

۴۵ میلیون نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را زیر پوشش دارد، مطرح کرد: بیش از ۵۰ درصد جامعه به‌طور مستقیم و ۱۰۰ درصد جامعه به‌صورت غیرمستقیم از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سفر به خراسان‌جنوبی موارد و مشکلات حوزه تأمین اجتماعی به‌خوبی احصا و این سفر دستاورهای خوبی برای استان داشته باشد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هشت =