دومین روز بدون فوتی کرونا در خراسان‌جنوبی/ رشد ۳۳ درصدی بیماران بستری

غلامرضا شریف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۹ آزمایش جدید در استان گرفته شده که تست ۹۹ نفر مثبت بوده و از این تعداد ۱۶ نفر بستری و ۸۳ نفر به صورت سرپایی مراحل درمان خود را می گذرانند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۵ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۸۹ بیمار مبتلا به کرونا و ۱۵ نفر در بخش آی سی یو بستری هستند.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه متأسفانه حال یک نفر از بیماران کرونا مثبت بستری بدحال است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته فوتی جدیدی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده و همچنان مجموع فوتی‌های این بیماری تاکنون یک هزار و ۱۹۷ نفر هستند.

شریف‌زاده مجموع واکسیناسیون صورت گرفته در استان را ۸۷۵ هزار و ۶۳۷ دُز عنوان کرد و افزود: از ابتدای طرح واکسیناسیون در استان تاکنون ۵۱۰ هزار و ۳۰۴ نفر دُز اول واکسن و ۳۶۴ هزار و ۵۵۸ نفر دُز دوم را نیز تزریق کرده‌اند.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۸۹۳ دُز واکسن در سطح استان به افراد واجد شرایط تزریق شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی یادآور شد: براساس آمار مقایسه‌ای که در استان مربوط به هفته اول آبان‌ماه با روز گذشته صورت گرفته در هفته اول آبان به طور متوسط روزانه ۱۴۷ مورد مثبت جدید شناسایی شد که در روز گذشته این مورد به ۱۸۱ نفر افزایش یافته که نشان‌دهنده افزایش ۲۳ درصدی است.

شریف‌زاده ادامه داد: همچنین تعداد موارد بستری در هفته اول آبان ماه در سطح استان ۱۶۸ مورد بوده که روز گذشته این آمار به ۲۲۵ نفر با ۳۴ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان نیز در هفته اول آبان‌ماه از عدد ۶۷ به ۸۹ در روز گذشته رسیده که میزان رشد آن ۳۳ درصد بوده است، اضافه کرد: همچنین در این آمار مقایسه‌ای، موارد بستری مثبت در بخش‌های مراقبت‌های ویژه از متوسط روزانه ۸ نفر به ۱۵ نفر با ۸۸ درصد افزایش یافته است.

دبیرستاد دانشگاهی و پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تعداد شهرستان‌های استان که در حال حاضر وضعیتشان قرمز بوده شامل سه شهرستان بیرجند، نهبندان و قاین است، یادآور شد: همچنین وضعیت دو شهرستان طبس و بشرویه به رنگ نارنجی است.

شریف‌زاده افزود: از دیروز براساس دستورالعمل آموزش و پرورش، مدارس متوسطه دوم بازگشایی شد و براساس صحبت‌های سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از اول آذرماه نیز مدارس پایه متوسطه اول و ابتدایی نیز بازگشایی می‌شود.

وی با بیان اینکه البته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اگر مصوبه‌ای از طریق آموزش و پرورش ابلاغ که مصوبه ستاد ملی را به همراه داشته باشد موارد لازم اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: وظیفه ما نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها بوده و اگر قرار است مدارس بازگشایی شوند باید پروتکل‌ها به طور دقیق رعایت شوند.

دبیرستاد دانشگاهی و پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی متذکر شد: استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در کلاس‌ها باید به صورت جدی اجرا شود و نظارت لازم را بر این موضوع خواهیم داشت تا آسیبی به دانش‌آموزان و به طبع آن به جامعه وارد نشود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =