چرخه درمان ناباروری در خراسان‌جنوبی تکمیل شد/ انجام اولین عمل IVF

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، دکتر محمد دهقانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران پیرامون مرکز درمان نازایی و ناباروری استان، اظهار داشت: این مرکز در سال ۱۳۹۵ تأسیس شد و تجهیزات کامل این مرکز را در قالب طرح مهارت درمان وزارت بهداشت در حمایت از مراکز ناباروری تحویل و فعالیت آن با حضور متخصص زنان آغاز شد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ نوزاد با روش IUI در این مرکز به دنیا آمده‌اند، اضافه کرد: اما بخش IVF یا لقاح داخل رحمی را در این مرکز نداشتیم که زوج‌های نابارور برای درمان به مابقی نقاط کشور می‌رفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح کرد: دو نفر از متخصصان زنان بومی استان بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی در این مرکز شروع به فعالیت کردند و در حال حاضر چرخه فعالیت این مرکز در زمینه IVF به طور کامل راه‌اندازی شده که زوج‌های نابارور می‌توانند در استان خدمات دریافت کنند.

دهقانی ارزش ریالی تجهیزات مرکز IVF را ۵۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: بسته حمایتی که از طرف وزارت بهداشت ابلاغ شده ۹۰ درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد و تنها ۱۰ درصد هزینه‌ها به عهده زوج‌های نابارور است.

وی گفت: بسته حمایت از زوج‌های نابارور در دستور کار سازمان‌های بیمه گر قرار گرفته و بخشی از هزینه‌ها را می‌پذیرند و درصدد هستیم تا با مذاکرات انجام شده با بیمه‌ها، این پوشش دهی‌ها را کامل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پایان خاطرنشان کرد: در قالب کمک به زوج‌های ناباروری که تحت درمان این مرکز هستند، زوج‌ها می‌توانند تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات درمان ناباروری دریافت کنند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =