خراسان‌جنوبی؛ تنها تولید کننده زرشک بی‌دانه کشور/ لزوم فرآوری محصول

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزار فارس از بیرجند،حمید ملانوری ظهر امروز در راستای توسعه واحدهای فرآوری زرشک خراسان‌جنوبی با حجت‌الاسلام «پورمحمدی» رئیس هیئت امناء و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی دیدار کرد.

استاندار خراسان‌‌جنوبی در این دیدار، خراسان‌جنوبی را تنها تولیدکننده زرشک بی‌دانه کشور عنوان کرد و گفت: زرشک گیاهی است که در محصولات غذایی، دارویی و بهداشتی کاربرد دارد.

 

ملانوری با بیان اینکه زرشک قابلیت فرآوری و تبدیل شدن به ۱۲ محصول از جمله مربا، کنسانتره، لواشک و غیره را دارد، اضافه کرد: با عنایت به اینکه شرکت زرشک خوشه سرخ قاین، تنها کارخانه تولید کنسانتره زرشک دنیا نامیده می‌شود، باید در تولید این محصول موفق‌تر عمل نماید.

وی با اشاره به اینکه با توسعه این شرکت می‌توانیم سطح خدمات‌دهی به کشاورزان را گسترش دهیم، تأکید کرد: استان آمادگی لازم برای همراهی با این مجموعه در راستای توسعه شرایط موجود را دارد.

استاندار خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: هرگونه اقدام در زمینه خرید محصول زرشک و ایجاد صنایع فرآوری که ارزش افزوده به همراه دارد، کمک به کشاورزان زحمتکش این استان است.

مذاکرات این جلسه به ترغیب مرکز اسناد انقلاب اسلامی به خرید زرشک مانده استان و توسعه شرکت زرشک خوشه سرخ قاین انجامید و مقرر شد با حضور مدیرعامل این مجموعه در جلسه ستاد توسعه خاوران، مسائل و مشکلات پیش روی این واحد بررسی و مرتفع شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از فارس؛ این دیدار با محوریت بررسی امورات شرکت زرشک خوشه سرخ قاین و افزایش سهم این واحد تولیدی در خرید و فرآوری زرشک استان و با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی انجام شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 6 =