فرش سرمایه گذاری خارجی در خراسان‌جنوبی پا خورد

«محمد بهروزی‌فر» معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری خارجی وارده (جذب شده) از زمان شکل گیری خراسان‌جنوبی تا مهرماه ۱۴۰۰ به بیش از ۸۸ میلیون دلار رسیده است.

بهروزی‌فر با بیان اینکه تعداد طرح ‌های دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی فعال در استان نیز در حال حاضر به ۱۶ طرح رسیده است، افزود: سرمایه گذاران خارجی دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان، تبعه کشور‌های چین، آفریقای جنوبی، آلمان، افغانستان، ترکیه و پاکستان هستند.

به گفته وی هم اکنون ۹ طرح سرمایه گذاری خارجی با سرمایه مصوب ۶۸.۳ میلیون دلار در استان فعال و در حال بهره برداری، ۳ پروژه با سرمایه مصوب ۷۶ میلیون دلاری در حال ساخت و ۴ پروژه سرمایه گذاری خارجی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۵۰.۳ میلیون دلاری در حال پیگیری است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی عنوان داشت: از ابتدای سال ۱۵ درخواست سرمایه‌گذاری خارجی در استان مطرح شده که ۱۱ درخواست مربوط به اتباع افغانستان بوده و اقدامات لازم برای اخذ روادید ورود متقاضیان و صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی در حال انجام است.

بهروزی‌فر افزود: طی ۷ ماهه امسال مجوز سرمایه گذاری خارجی برای ۲ پروژه سرمایه گذاری خارجی در حوزه صنعت و معدن با سرمایه گذاری اتباع کشور افغانستان به مبلغ ۱۰۵۰ هزار دلار صادر شده است.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =