نظارت بر افزایش قیمت و اجاره بهای مسکن با سازمان صمت است

«محمد فرهادی» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند در ارتباط با افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در خراسان جنوبی اظهار داشت: قیمت و اجاره مسکن براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه بایستی به دنبال طرح‌هایی برای توسعه و عرضه بیش از پیش مسکن در شهرهای استان باشیم، تصریح کرد: در این راستان طرح‌هایی در سطح استان در دست اقدام بوده که در دولت گذشته طرح اقدام ملی را شاهد بودیم.

روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح اقدام ملی در استان همزمان با برخی دیگر از استان های کشور کلید خورد که در همین راستا زمین حدود ۵ هزار واحد در سطح شهرهای استان تعیین و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

فرهادی ادامه داد: همچنین در زمینه این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در حال اجرا، یک هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساخت گرفته، یک هزار و ۵۰۰ واحد فنداسیون آن اجرا، ۶۰۰ واحد در مرحله اسکلت، ۴۰۰ واحد سفت کاری آن به اتمام رسیده و ۵ واحد نیز نازک کاری آن در حال انجام است.

تأمین زمین برای طرح جهش تولید مسکن در ۱۷ شهر خراسان جنوبی

وی با اشاره به اینکه در ادامه این روند، طرح جهش تولید مسکن در دولت جدید کلید خورده و در حال انجام است، یادآور شد: در راستا این طرح نیز در بیش از ۱۷ شهر استان زمین تأمین شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر لزوم نظارت‌ها بر اجاره بهای مسکن، عنوان داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت متولی این امر بوده و باید نظارت‌های خود را افزایش دهد.

فرهادی با بیان اینکه قیمت مسکن تابع یک سری شرایط بوده و پارامترهایی دارد، بیان داشت: در ارتباط با تعرفه‌ها یکی از راهکارها که می تواند مکانیزمی برای جلوگیری از افزایش قیمت باشد، کنترل تعرفه بنگاه‌های معاملاتی مسکن بوده که این مکانیزیم پیش بینی شده که با افزایش اجاره و یا خرید و فروش مسکن تعرفه بنگاه‌ها کاهش یابد و این موضوع توسط اتحادیه در حال پیگیری، اجرا و نظارت است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =