افزایش چشمگیر مصرف اینترنت در خراسان جنوبی در دوران کرونا

«حسن آذری نصرآباد» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: با توجه به اینکه وقتی بخواهیم سایت موبایلی نصب نماییم مشکلات مربوط به خود را دارد که یکی از این مشکلات بحث تملک منطقه نصب دکل بوده که خوشبختانه با پییگیری های انجام شده و همچنین همکاری سایر دستگاه ها از جمله همکاری اداره کل راه و شهرسازی در راستای پیگیری برای نصب دکل در منطقه شهرک امام علی(ع) این فضا در اختیار قرار داده شده و این دکل نصب و مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در این محدوده علاوه بر نصب سایت جدید راه اندازی یک سایت دیگر در منطقه چهار راه غفاری در بین تقاطع ارتش و غفاری در حال انجام بوده تا مشکلات ترافیک این منطقه مرتفع گردد.

افزایش ترافیک سبب ایجاد اختلالات در مکالمات تلفن همراه

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مورد آنتدهی موبایل در منطقه شهرک امام علی (ع) که برای ساکنان یک هزار و ۵۰۰ واحدی ارتش مشکل ساز شده است، گفت: این اختلالات تنها مربوط به این منطقه نبوده و مدتی بوده که اختلالات جدیدی در تمامی شهر بیرجند و برخی از نقاط شهری استان وجود دارد.

آذری نصرآباد با بیان اینکه مهم ترین مشکل در این حوزه به این موضوع بر می گردد که افزایش چشمگیری در مصرف اینترنت ارتباطات ثابت و همراه در ایام کرونا وجود داشته و میانگین مصرف اینترنت به شدت افزایش یافته به طوری که  در میانگین مصرف شبکه موبایل به ۱۲۰ گیگابایت رسیده است، اضافه کرد: این اتفاق سبب شده تا لود شبکه فورجی شبکه همراه استان به شدت مشغول شده و ترافیک های زیادی ایجاد که تأثیر خود را بر مکالمات مردم گذاشته است.

وی ادامه داد: دو راه حل در راستای این مشکل وجود دارد که از جمله آن، توسعه سایت های جدید و یا بهترین استفاده را از ظرفیت های موجود شبکه همراه بردن بوده که این دو برنامه هر دو انجام گرفته است.

افزایش شدید تعداد مشترکان نسل چهار در خراسان جنوبی

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هر چند سایت های جدیدی اضافه شده ولی کفایت نمی کند و بهینه سازی‌های بعد از آن باید انجام گیرد، یادآور شد: بعد از هر توسعه ای که صورت می گیرد موضوع بهینه سازی آن دنبال می گردد.

آذری نصرآباد از افزایش شدید تعداد مشترکان نسل چهار در استان خبر داد و افزود: این موضوع در حالی بوده که ظرفیت شبکه ۳G به شدت کاهش و به نوعی خالی شده است.

وی گفت: بهینه سازی ها به این صورت بوده که قسمتی از ظرفیت ها را باید در اختیار ۴G قرار دهیم که این اتفاق نیز افتاده که در بحث اینترنت میزان دانلود اینترنت تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

حدود ۱۰۰ سایت تلفن همراه در خراسان جنوبی در حال ارتقاء است

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه قسمت عمده ای از مکالمات تلفن همراه روی شبکه ۳G بوده و این اختلالات را منجر شده است، بیان داشت: بهینه سازی مربوط به شرکت همراه اول بوده و در حال حاضر تیم بهینه سازی در استان مستقر بوده و بهینه سازی توسعه شبکه ها را انجام می دهند.

آذری نصرآباد با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ سایت تلفن همراه در سطح استان در حال ارتقاء و انجام بوده و بعد از هر ارتقاء باید این بهینه سازی انجام گیرد، تصریح کرد: بر آن هستیم تا ظرف یک ماه آینده این مشکل در کل شبکه اینترنت همراه تا حد زیادی حل شود.

وی در رابطه با مشکل ضعیف بودن اینترنت در شهرک چهکند گفت: شهرک چهکند یک منطقه روستایی بوده که در تعهدات دولت است.

نصب آخرین تکنولوژی های مربوط به تلفن و اینترنت ثابت در شهرک چهکند

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی ادامه داد: این شهرک که هر چند در تعهدات ما نبوده و در تعهدات دولت قرار داشته اما در سال گذشته توسعه زیرساخت ها را انجام داده ایم و قسمت عمده بافت جدید شهرک چهکند را با نصب آخرین تکنولوژی های مربوط به تلفن ثابت و اینترنت ثابت خدمات ارائه گرفته است.

آذری نصرآباد با بیان اینکه موارد خرابی مشترکان باید موردی بررسی شود، اضافه کرد: اگر مشکل مربوط به تلفن ثابت، اینترنت و IDCL مشترکان باشد باید با شماره ۲۰۲۰ تماس و مشخصات را بدهند تا پشتیبان شرکت مخابرات مراجعه تا مشکلشان حل و اگر اینترنت تلفن همراه بوده با شماره ۹۹۹۰ مشکل خود را مطرح نماند تا موردی حل گردد.

وی در مورد بحث آنتن دهی و اینترنت روستاها و مناطق مرزی استان افزود: بعد از خصوصی سازی، دولت برای شرکت مخابرات تعهداتی که براساس محدوده وظایفی که دارد برای این شرکت تعریف نموده که در این راستا در مورد شهرها، ارتباطات ثابت و همراه، شبکه های موجودی که حتی در روستاها بوده و همچنین اختلالات و خرابی آنها بر عهده این شرکت می باشد.

توسعه شبکه همراه و تلفن ثابت در روستاها از تعهدات دولت است

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه توسعه شبکه تلفن ثابت و  همراه اول نیز برعهده شرکت مخابرات ایران است، تصریح کرد: در بحث توسعه ها باید در شرکت مخابرات پاسخگو باشیم ولی هر گونه توسعه ای در روستاها بعد از خصوصی سازی جزو تعهدات دولت بوده و با اعتبارات دولت صورت می گیرد.

آذری نصرآباد ادامه داد: شبکه موبایل براساس پارامترهایی که در شبکه وجود دارد به صورت اتومات در خود شبکه رصد می شود و بر آن اساس شبکه های توسعه تعریف می گردد.

وی بررسی نقاط کور جزو وظایف شرکت مخابرات است، خاطرنشان کرد: از شهروندان خواسته می شود در صورت مشاهده هر گونه اختلال در تلفن همراه و عدم پوشش در یک نقطه شهری از طریق شماره تماس ۹۹۹۰ مشکل خود را مطرح نمایند زیرا بسیاری از اقداماتی که در این حوزه صورت می گیرد در واقع خروجی تماس ها و مشکلات مردم با این سامانه تلفنی است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − دو =