نهضت «خدمت مؤمنانه» برای یاری نیازمندان | از توزیع بسته‌های معیشتی تا حضور جهادگران در مناطق محروم

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری ظهر امروز در جلسه کمیته حمایتی طرح شهید «حاج‌قاسم سلیمانی» با هدف کمک به ریشه‌کنی بیماری کرونا، اظهار داشت: به مناسبت هفته بسیج اجرای فعالیت‌هایی در راستای حمایت و پشتیبانی از خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا و خانواده‌های نیازمند و کم برخوردار پیگیری می‌شود.

وی از اجرای نهضت خدمات مؤمنانه با همکاری گروه‌های جهادی همزمان با هفته بسیج خبر داد و بیان داشت: برای هماهنگی، هدایت و پشتیبانی از این گروه‌های جهادی برنامه‌ریزی شده تا از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های خدمت‌رسان استفاده شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از اجرای اردوهای جهادی پزشکی طی این مدت خبر داد و مطرح کرد: با توجه به نیاز‌های بهداشتی و درمانی که در روستا‌ها و مناطق محروم استان احساس می‌شود در این ایام به دلیل تشدید بیماری کرونا اردو‌های جهادی پزشکی را خواهیم داشت.

هنری از توزیع بسته‌های حمایتی و پشتیبانی در بین خانواده‌های آسیب‌پذیر خبر داد و افزود: با استفاده از ظرفیت نهادهای مختلفی شامل بنیاد برکت، کمیته امداد، مجموعه بسیج و سپاه و سایر دستگاه‌هایی که در نهضت کمک مؤمنانه فعالیت دارند، بسته‌های مواد غذایی در بین خانواده‌های آسیب‌پذیر توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با استفاده از ظرفیت بنیاد برکت و سایر مجموعه‌ها بحث تأمین و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها در دستور کار است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: با تفاهمی که با کمیته امداد انجام می‌شود و همچنین به کمک مجموعه هلال‌احمر امسال در بحث تأمین داروها، نیازمندی‌ها و اقلام مورد نیاز این اردو‌های پزشکی برنامه‌ریزی شد تا به حجم قابل‌توجهی از خانواده‌های نیازمند خدمات پزشکی ارائه شود.

هنری اضافه کرد: یکی دیگر از نیازمندی‌ها بحث سوءتغذیه کودکان و مادران باردار است که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، معاونت بهداشتی و هلال‌‌احمر برنامه‌ریزی برای تأمین شیرخشک رایگان برای تعدادی از خانواده‌های نیازمند انجام خواهد شد.

وی از پیگیری تأمین و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای ارائه به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر در بحث کرونا و پشتیبانی از گروه‌های جهادی را از دیگر محورهای جلسه کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج‌قاسم سلیمانی عنوان کرد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه برای افرادی که مشکل تأمین پوشک و سایر داروهای مورد نیاز را دارند نیز برنامه‌ریزی انجام‌شده که از این ظرفیت هم استفاده بهینه صورت گیرد، خاطرنشان کرد: رزمایش بزرگی از حرکت‌های جهادی در هفته بسیج خواهیم داشت.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + نه =