تولد ۱۱۹ دوقلو در خراسان‌جنوبی در ۹ ماهه امسال

«علیرضا مهرآور» مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: در ۹ ماهه امسال  ۱۱ هزار و ۳۱۲ واقعه ولادت در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ دهم درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از مجموع وقایع ولادت ثبت شده در استان طی ۹ ماهه امسال ۵ هزار و ۸۷۱ نوزاد پسر و ۵ هزار و ۴۴۱ نوزاد دختر بوده‌اند، تصریح کرد: از مجموع وقایع ولادت استان طی این مدت تعداد ۷ هزار و ۵۷۰ واقعه ولادت، شهری و ۳ هزار و ۷۴۲ واقعه روستایی بوده است.

۳۱ درصد ولادت‌های استان مربوط به فرزند اول بوده است

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی به نسبت جنسی ولادت‌ها در استان اشاره داشت و گفت: نسبت جنسی در ولادت‌های ثبت شده در استان طی ۹ ماهه امسال  ۱۰۸ بوده یعنی به ازای هر ولادت هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۰۸ نوزاد پسر متولد شده است.

مهرآور با اشاره به اینکه میانگین سن مادران ۲۹.۶ و پدران ۳۳.۴ سال بوده است، افزود: همچنین در طی این مدت ۱۱۹ مورد دوقلوزایی و چهار مورد  سه قلوزایی در شهرهای بیرجند، سرایان، فردوس و قاین وجود داشته است.

وی در ادامه با اشاره به مرتبه ولادت‌های ثبت شده در استان طی ۹ ماهه امسال گفت: از مجموع ولادت‌های ثبت شده در این مدت ۳۱ درصد فرزند اول، ۳۷ درصد فرزند دوم،۲۴ درصد فرزند سوم، ۶ درصد فرزند چهارم، یک درصد فرزند پنجم و بیشتر بوده است.

امیرعلی و فاطمه در صدر انتخاب نام برای نوزادان در خراسان‌جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی اضافه کرد: فروانی نام نوزادان پسر در طی این مدت به ترتیب امیرعلی، امیرحسین، ابوالفضل، محمد و علی و فراوانی نام در گروه دختران به ترتیب فاطمه، فاطمه‌زهرا، زینب، زهرا و حلما بوده است.

مهرآور با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۳ هزار و ۷۵۵ واقعه فوت در استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ دهم درصد کاهش داشته است، یادآور شد: از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۹ واقعه مربوط به مردان و یک‌هزار و ۶۴۶ واقعه مربوط به زنان بوده است.

وی نسبت جنسی را در وقایع فوت ثبت شده در استان طی این مدت ۱۲۸ عنوان کرد و گفت: در طی این مدت به ازای فوت هر ۱۰۰ زن فوت مردان ۱۲۸ مورد بوده است.

میانگین سن فوت شدگان در خراسان‌جنوبی ۶۸.۳ سال بوده است

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه میانگین سن فوت شدگان در این مدت در استان ۶۸.۳ سال بوده است، تصریح کرد: میانگین سن فوت‌شدگان در گروه مردان ۶۶.۷ سال و در زنان ۷۰.۴ سال بوده است.

مهرآور خاطرنشان کرد: بیشترین گروه فوت شدگان استان در ۹ ماهه امسال در گروه سنی ۸۵ تا ۸۹ سال بوده‌اند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =