توزیع ۴۰ هزار تن نهاده دامی برای عشایر خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی عصمتی‌پور مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این مقدار ۲۹ هزار تن یارانه‌ای و ۱۱ هزار تن به‌صورت آزاد البته با قیمت مناسب بوده که توسط ۱۱ تشکل امور عشایری بین دام عشایر توزیع شده‌ است.

وی بیان کرد: برای ۸۲ هزار و ۳۵۳ راس دام در قالب طرح ساماندهی دام مولد عشایر به منظور نگهداری تا پایان سال جاری مقرر شد به ازای هر کیلوگرم وزن دام زنده، سه کیلوگرم جو یارانه‌ای (با میانگین وزن ۴۰ کیلوگرم) تامین شود و برای نگهداری این تعداد دام باید ۹ هزار و ۸۸۲ تن جو یارانه‌ای در مجموع تحویل دهیم.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: تاکنون چهار هزار و ۵۹۰ تن جو یارانه‌ای‌ بین دام مولد عشایر توزیع شده‌ است و مشکلی در تامین بقیه نهاده دامی برای این طرح نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: همچین اداره کل امور عشایر از ابتدای سال جاری به‌طور ویژه ۲ هزار و ۴۷۰ تن جو یارانه‌ای را بین دام عشایر توزیع کرده که قیمت تمام شده برای عشایر هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بوده‌ است.

عصمتی‌پور افزود: توزیع نهاده دامی یارانه‌‎ای از جمله جو و کنسانتره هر ماه به‌صورت مستمر توسط جهاد کشاورزی در بین جامعه عشایری نیز انجام می‌شود و از ابتدای سال جاری از این محل تاکنون بیش از ۲۲ هزار تن نهاده دامی یارانه‌ای به عشایر تحویل شده‌ است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه همچنان عشایر با اثرات خشکسالی کم‌سابقه سال گذشته دست و پنجه نرم می‌کنند درخواست ما این است که توزیع نهاده دامی یارانه‌ای تا فصل بهار ادامه داشته باشد تا بخشی از مشکلات عشایر حل شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =