افتتاح ۸ طرح صنعتی و معدنی همزمان با دهه فجر در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «عباس جرجانی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهارداشت: تعداد هشت طرح صنعتی و معدنی ملی و استانی با سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان همزمان با ایام الله دهه فجر ۱۴۰۰ در استان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به شش طرح صنعتی و معدنی قابل افتتاح استانی در دهه فجر افزود: واحد احیای مستقیم کارخانه فولاد قائنات با سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۰۰ نفر و واحد فرآوری معدن طلای شادان با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۴۰ نفر از جمله مهم‌ترین طرح‌های ملی آماده افتتاح در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: طرح احداث واحد فرآوری طلای هیرد با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۵۰ نفر، دیگر طرح مهم استان در سطح ملی است.

جرجانی گفت: تولید پودر باریت و بنتونیت درین کاشان با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومان و اشتغال ۳۰ نفر، معدن هماتیت و مس سولفیدی مس اکسیر و بهره‌برداری از معدن منیزیت سپیدان سه طرح دیگر استان در سطح ملی است.

وی یادآور شد: طرح تولید تینرهای نیتروسلولزی و تینرهای روغنی با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد تومان و اشتغال ۹ نفر یکی از طرح‌های استانی است که در طبس افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: تولید فیلتر هوای خودرو با سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد تومان و اشتغال ۵ نفر از دیگر طرح‌هایی بوده که در فردوس افتتاح می‌شود.

جرجانی افزود: افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی استان در دهه فجر سال جاری در مجموع زمینه اشتغال مستقیم بیش‌از یک‌هزار نفر را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + نه =