ارتقاء جایگاه خراسان‌جنوبی در بودجه ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «حمید جهان‌شاهی» سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان اظهارداشت: یکی از دستورکارهای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعتبارات و درآمدهای مصوب استان در مقایسه با سایر استان‌ها و پایش جایگاه استان در این راستا می‌باشد.

وی با اشاره به بخش اعتبارات توازن منطقه‌ای با نگاه بالا بردن میانگین شاخص‌های توسعه در استان‌های کمتر توسعه‌یافته تصریح کرد: در این راست رتبه استان ۱۸ و در بخش اعتبارات سه درصد نفت حائز رتبه ۱۳ را در سطح کشور داریم.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی به وظایف کارگروه درآمد و تجهیز منابع استانی اشاره داشت: این کارگروه به صورت دائم وضعیت درآمدهای مصوب و میزان تحقق درآمدهای استان را به تفکیک دستگاه‌های اجرایی مورد رصد قرار داده و نیز جایگاه استان را در بین سایر استان‌ها پایش می‌کند.

جهان‌شاهی از وصول کمتر از سه درصد از درآمدهای کشور در خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: رصد درآمدهای استان در دهه گذشته نشان از این بوده که کمتر از سه درصد درآمدهای کشور را در استان وصول کرده‌ایم و این در حالی بوده که با نگاه حمایتی دولت‌ها همواره بیش‌از ۲ درصد اعتبارات کشور سهم استان بوده است.

وی به مقایسه بودجه ۱۴۰۱ نسبت به بودجه‌های سنوات گذشته پرداخت و گفت: مهم‌ترین موضوعی که در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده موضوع راه‌اندازی صندوق‌های پیشرفت و عدالت در استان‌ها با کف اعتباری ۲ هزار میلیارد تومان است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی به اختیارات ویژه‌ای که به استان‌ها در بودجه سال آینده آمده اشاره داشت و اضافه کرد: در بودجه سال آینده ساز و کاری مشابه صندوق توسعه ملی اما در مقیاس استانی دیده شده و اعتبارات دولتی را با منابع بخش خصوصی اهرم کرده و در این رابطه اختیارات ویژه‌ای به استان‌ها داده می‌شود.

جهان‌شاهی ادامه داد: همچنین تمامی پروژه‌های ملی و استانی ویژه پیش‌بینی نشده در قانون به استان‌ها واگذار شده که مبادله موافقت‌نامه، نظارت و هزینه‌کرد آن بر عهده استان‌ها است.

وی افزود: برای نخستین بار این اختیارات به استان‌ها واگذار شده که در هیچ کدام از دولت‌های قبل این اختیارات به استان‌ها واگذار نشده بود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی با اشاره به نگاه ویژه‌ای که مقام معظم رهبری به منطقه خراسان‌جنوبی داشته اشاره و اضافه کرد: امیداست با روی کار آمدن دولت انقلابی سیزدهم نگاه ویژه‌تری به استان انجام تا در مسیر توسعه این استان گام‌های ارزشمندی را شاهد باشیم.

جهان‌شاهی با اشاره افزایش اعتبارات استان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و بالا رفتن جایگاه استان نسبت به سایر استان‌ها نسبت به گذشته خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه سال آینده اعتبارات استان با ۲ پله صعود از رتبه ۲۳ به ۲۱ ارتقاء یافته است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 5 =