برگزاری ۴۱ هزار دادگاه آنلاین در خراسان‌جنوبی

 به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «عباس اسماعیلی» معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری گرامیداشت دهه فجر اظهارداشت: از ابتدای امسال تعداد ۱۴۰ هزار پرونده وارد دادگستری شده که ۱۳۵ هزار فقره مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری دادگاه‌های تمام الکترونیکی و آنلاین خراسان‌جنوبی در کشور افزود: از ابتدای سال تعداد ۴۱ هزار و ۷۸۴ دادگاه آنلاین برگزار شده که نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش دارد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری روزانه ۱۶۰ دادگاه در استان  تصریح کرد: تشکیل۱۰ دادگاه‌ آنلاین در کشورهای مختلف برگزار شده است.

اسماعیلی با اشاره به استقبال شهروندان از دادگاه‌های آنلاین گفت: قریب‌بر ۹۹ درصد مراجعین اظهار رضایت کرده و خواستار برگزاری این گونه‌ دادگاه‌ها بوده‌اند.

وی از تمام الکترونیکی شدن حوزه‌های قضایی شهرهای درح و آرین‌شهر خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: تعداد ۳۹ هزار و۵۶۶ پرونده الکترونیکی در سطح استان بررسی شده که ۳۱ درصد آن تمام الکترونیک بوده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان‌جنوبی یادآور شد: طی سال جاری ۵۵۹ هزار و ۶۵۲ تردد به محاکمات قضایی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه ۳۵ درصد کاهش یافته است.

 اسماعیلی ادامه داد: ۹۷ درصد ابلاغیه‌های دادگستری الکترونیکی که ۸۵ درصد آن واقعی بوده و مدت زمان رویت ابلاغی‌ها نیز سه ساعت می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۴۶۰ پای‌بند الکترونیکی مجرمان نصب شده، ۱۹۷ مورد در دست اقدام و مابقی نیز به مرور اجرایی خواهد شد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =