فضای جدید موجب عدالت‌محوری و فسادستیزی شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از سرایان، «جواد قناعت» استاندار خراسان‌جنوبی در مراسم تکریم فرماندار سرایان و معارفه سرپرست این فرمانداری اظهارداشت: مدیران باید از فساد دوری کرده و از هر جایی که اعتماد وجود فساد برای حیطه کار و شهرستان آنها وجود داشته باشد گریزان باشند.

وی با بیان اینکه فسادگریزی برای مدیران به تنها کفایت نمی‌کند بلکه باید فسادستیزی هم وجود داشته باشد، تصریح کرد: مدیران باید مبارزه با فساد و تقابل با آن را در دستور کار خود داشته باشند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از فسادستیزی به عنوان تقوای ستیز یاد می‌شود، گفت: افرادی که در جایگاه حقوقی به عنوان مدیر قرار دارند باید فسادستیز و مقابله با فساد داشته زیرا از اصول اساسی انقلاب و ارکان اصلی اقتصاد مقاوتی همچنین خواسته مردم از دولتمردان است.

قناعت ادامه داد: آنچه که مردم از دولت سیزدهم بعد از رفع مشکلات اقتصادی، توقع دارند موضوع فسادستیزی بوده که امر ساده‌ای نیست و نیاز به دقت، ظرافت و یکپارچگی دارد.

وی با بیان اینکه پایمردی، مبارزه با فساد و عدالت‌محوری جزو خواسته‌های مقام رهبری نیز بوده که باید دولتمردان به این موضوعات توجه داشته باشند، اضافه کرد: فساستیزی و عدالت محوری از برنامه‌ها ی محوری دولت سیزدهم بوده که همیشه در برنامه‌های رئیس جمهور دو بحث عدالت و فسادستیزی مطرح می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مصداق‌های برنامه‌های عدالت‌محور دولت سیزدهم سفر به استان‌های کم برخوردار و آغاز سفرهایشان از این استان‌ها بوده است، یادآور شد: همیشه سمت و سوی دولت سیزدهم توجه به مناطق محروم و مکان‌هایی بوده که در زیرساخت‌ها به آنها توجه نشده است.

قناعت افزود: با همه مدیران استان از این ظرفیت با کمک یکدیگر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران استانی نیز باید شهرستان‌های کم برخوردار را بیشتر ببینند، گفت: این وظیفه مدیران استانی و شهرستانی بوده که این فضای جدیدی که در کشور ایجاد شده موجب تحقق عدالت‌محوری و  فسادستیزی در استان باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تصریح کرد: بعد از انقلاب افتخارات بزرگی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی در کشور رقم خورده ولی فضای رسانه‌ای و امپراتوری رسانه‌ای دشمن به گونه‌ای بوده که نقاط قوت را نشان نداده و نقاط ضعف را پررنگ نشان داده‌اند.

قناعت ادامه داد: هر چند در حال حاضر با نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم ولی بعد از انقلاب پیشرفت‌های فراوانی داشته‌ایم و از زیر صفر به بالا صعود کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۳۴ سال قوه مجریه کشور به دست گروهی بوده که نگاهشان به غرب بوده و اعتقادی به آموزه‌های دینی در حوزه اجرا نداشتند و الان نظام را زیرسوال برده‌اند که باید به این گروه بگوییم که این مشکلات ربطی به نظام ندارد و باید این طیف خاص که کشور دست آنها بوده پاسخگوی مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی باشند، یادآور شد: نگاه ما در مدیریت جنگ براساس آموزه‌های دینی بوده ولی در حوزه مدیریت اجرایی و اقتصادی نگاه برخی از خواص در کشور براساس آموزه‌های دینی نبود و بلکه براساس آموزه‌های غربی بود که این اقتصاد را دچار مشکل ساخت.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به سبب دغدغه‌مندی در حوزه معیشت و اقتصاد جامعه سه سال پیاپی در نامگذاری سال به این موضوعات توجه داشته‌اند، افزود: دشمن اقتصاد و معیشت مردم را هدف گذاشته ولی مقام معظم رهبری حواسشان جمع بوده اما متاسفانه مدیران ملی و برخی از خواص چون منافعشان در آن سوی مرزها قرار داشته کشور را دچار این مشکلات کردند.

قناعت با بیان اینکه برخی از گروه خواص فکر می‌کردند که اقتصاد لیبرایی می‌توانست مردم را سعادتمند کند، بیان داشت: باید به این افراد گفت که اگر این اقتصاد می‌توانست مردم را سعادتمند سازد چرا کشورهای آمریکایی و غربی را سعادتمند نساخت و آنها را در این وضعیت قرار داده است.

وی با اشاره به وضعیت ایران در حوزه بین‌المللی گفت: در حوزه بین المللی وضعیت رو به جلو و مطلوبی داریم و شاهد بیداری اسلامی در منطقه هستیم که این جز صدور انقلاب اسلامی بدون لشکرکشی است.

استاندار خراسان‌جنوبی به عزت مردم ایران اشاره کرد و افزود: هشت سال دفاع مقدس داشتیم و حتی یک وجب از خاک کشورمان را از دست ندادیم، مردم ایران ۴۳ سال فشارهای مختلفی را تحمل کردند ولی یک خط از آرمان‌های خود دست برنداشته و عقب‌نشینی نکردند.

قناعت با بیان اینکه در داخل هم به خاطر نفوذ برخی از نفوذی‌ها مقداری در حوزه اقتصاد وضع خوبی نداریم که خوشبختانه در فضای کنونی کشور و آمدن آیت‌الله رئیسی در أاس دولت سیزدهم که از جنس مردم بوده

فضای که در کشور ایجاد شده فضای مطلوبی است، خاطرنشان کرد: امیداست با فضای همدلی که در بین سه قوا ایجاد شده اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

در پایان این جلسه حکم انتصاب “سید یاسر رضوی حیدری” به عنوان سرپرست فرمانداری سرایان توسط استاندار خراسان‌جنوبی اهدا شد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دو =