تشکیل ۶۲ هزار پرونده کیفری و حقوقی در خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «حجت‌الاسلام علی نسائی» دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌جنوبی در نشست خبری گرامیداشت دهه فجر اظهارداشت: طی ۱۰ ماه ابتدای امسال تعداد ۶۲ هزار پرونده کیفری و حقوقی در دادسرا و دادگستری‌ شهرستان‌های خراسان‌جنوبی بررسی شده است.

وی با اشاره به کشف ۶۷ تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی افزود: پرونده‌های قضایی ۷ هزار و ۷۰۰ نفر در دادگستری بررسی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند تصریح کرد: پس از بازرسی زندان شهرستان‌های خراسان‌جنوبی و بررسی پرونده‌ جرائم خفیف و غیرعمد زمینه آزادی ۱۰۰ نفر با همکاری ستاد دیه استان فراهم و دو دادیار نیز برای خدمت به خانواده زندانیان در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام نسائی یادآور شد: جذب کمک‌های انجمن حمایت از خانواده زندانیان با همکاری خیران و نهادهای مرمی از ۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان به ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۱۰ ماه امسال رسیده است.

وی با اشاره به پیگیری دادگستری نسبت به حقوق عامه در بیت‌المال خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۲۰۸ هکتار از اراضی بیت‌المال برگشت داده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند از آزادسازی تمام موتورسیکلت‌های توقیف‌ شده و برگشت آن به صاحبان خبر داد و گفت: تعداد هزار و ۷۶۰ فقره موتورسیکلت بدون صاحب نیز به مزایده گذاشته شده تا به حساب بیت‌المال واریز شود.

حجت‌الاسلام نسائی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید از اعمال افراد هنجارشکن و دور زدن‌های قوانین جلوگیری و نسب به دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ هزارتومان نظارت کافی داشته باشند تا تسهیلات بانکی در خارج از حوزه تولید بکارگیری نشود.

وی در ارتباط با مافیای طلای کثیف در شهر بیرجند، گفت: تعداد ۶۰۸ نفر زباله‌گرد در شب شناسایی شده‌اند که در راستای ضابطه‌مند شدن فعالیت آنها با همکاری انجمن حمایت از زندانیان در سال ۱۴۰۱ اقدامات اجتماعی مناسبی صورت خواهد گرفت.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌جنوبی با اشاره به کشف ۷۵ درصد از سرقت‌ها در سال جاری خاطرنشان کرد: ساخت‌وسازها و خودرو‌ها پیوست امنیتی داشته باشند و مردم نیز به موقع سرقت‌ها را گزارش دهند.

 حجت‌الاسلام نسائی بالاترین جرم کشوری را سرقت اعلام کرد و گفت: ۳۴۰ کیلومتر مرز مشترک خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان باعث شده بیشترین جرم در استان مواد مخدر باشد.

وی با اشاره به رشد ۲۶ درصدی سرقت‌های خرد در کشور افزود: این رقم در خراسان‌جنوبی ۱۳ درصد و از میانگین کشوری نیز کمتر است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 9 =