توجه ویژه دولت به استان‌های محروم و کمتر برخوردار در حوزه‌ راه‌ها

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، ظهر امروز «محمدرضا کدخدازاده» معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مراسم بهره‌برداری از ۹۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی کشور که با ارتباط تصویری وزیر راه و شهرسازی در شهرستان سربیشه برگزار گردید، اظهارداشت: افزود: بیشتر این طرح‌ها در گذشته آماده و زیربار ترافیک برای رفاه حال مردم رفته و امروز به طور رسمی به بهره‌بردای می‌رسد.

وی به موقعیت اجرای این طرح‌ها اشاره داشت و افزود: این پروژه‌ها در کریدورهای ترانزیتی جنوب شرق و  تکمیل‌کننده راه‌های شریانی، در استان‌های جنوب شرقی کشور است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه اجرای اینگونه طرح‌ها ایمنی حمل و نقل، رشد سرعت توسعه اقتصادی، گردشگری و اجتماعی به راه همراه دارد، اضافه کرد: یک سوم این پروژه‌ها مربوط به حوزه استان خراسان‌جنوبی بوده که نشان از توجه دولت سیزدهم به مناطق محروم و کمتر برخوردار در راستای رویکرد عدالت‌محوری بوده است.

در دست اقدام بودن اجرای ۵۸۸ کیلومتر باند دوم در استان

«علیرضا عباس‌زاده» سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهارداشت: خراسان‌جنوبی جزو استان‌های پهناور کشور بوده اما متأسفانه در حوزه راه‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم با رویکرد جدید دولت سیزدهم به این بخش توجه جدی صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه دو کریدور اصلی جنوب به شمال و غرب به شرق از خراسان‌جنوبی عبور می‌کند که این امر نشان از موقعیت استراتژیک این استان است، اضافه کرد: هر چند اقدامات خوبی در چند سال اخیر در حوزه‌ راه‌های استان به ویژه دوبانده سازی محور بیرجند- قاین صورت گرفته اما باز هم نیاز به نگاه ویژه به این حوزه وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی از در دست اقدام بودن ساخت ۵۸۸ کیلومتر باند دوم در راه‌های استان خبر داد و ۷۰ میلیارد تومان برای خرید قیر بوده تا به زودی شاهد بهره‌بردای از این پروژه‌ها در استان باشیم.

عباس‌زاده به طرح نهضت ملی مسکن اشاره داشت و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان در راستای اجرای این طرح آمادگی کامل داشته تا مصوبات شورای مسکن را اجرا کنند.

گفتنی است ۱۵ پروژه در قالب ۹۵ کیلومتر از راه‌های اصلی باند دوم و تقاطع‌ها به ارزش یک‌هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان در ۱۰ استان کشور به مناسبت دهه فجر به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید که از مجموع این پروژه‌ها سهم خراسان‌جنوبی بهره‌برداری از ۳۰ کیلومتر راه بود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پانزده =