آغاز عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به ۴۹ روستای خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «حسین امامی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی در مراسم افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور در وزارت نیرو و در خراسان‌جنوبی در روستای آبگرم شهرستان درمیان با حضور مسؤولان استانی انجام گرفت، اظهارداشت: آبرسانی به روستاها یکی از اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب استان بوده و در این راستا طرح‌های آبرسانی به ۴۹ روستای استان با هدف محرومیت‌زدایی و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها اعتباری معادل ۲۵۶ میلیارد تومان نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با اجرای این طرح‌ها ۱۵ هزار نفر از روستائیان استان از مزایای آنها بهره‌مند می‌شوند، یادآور شد: براساس برنامه صورت گرفته این طرح‌ها تا ۳۰ ماه آینده در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

امامی از بهره‌برداری پروژه‌های آبرسانی به ۱۰ روستای استان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: همچنین به مناسبت دهه فجر امسال طرح توسعه شبکه و خدمات پایدار آبرسانی به ۱۶ روستای استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برای مجموع این طرح‌ها اعتباری بالغ‌بر ۲۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین برای آبرسانی به ۸۰ روستای استان امسال برنامه‌ریزی شده که تا پایان دهه فجر آبرسانی به ۵۰ روستا به اتمام می‌رسد.

گفتنی است در این مراسم معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی حضور و در برنامه سفر خود افتتاح دو واحد گلخانه‌ای در اسدیه، اجرای طرح هادی روستای بورنگ ، پروژه بهینه سازی و اصلاح شبکه و برق رسانی در روستای زارگز، گازرسانی به ۱۰ روستا و ۱۷ واحد صنعتی شهرستان و زیرسازی و آسفالت معابر شهر قهستان دارد.

همچنین کلنگ زنی پروژه گازرسانی به ۴ روستا و واحد صنعتی و پاسگاه مرزی (روستای علی آباد فرهنگ) نیز از برنامه‌های سفر طالبی به شهرستان درمیان بوده که به مناسبت هفتمین روز از دهه فجر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =