۳۴۰ سند بنیاد علوی به مالکان خراسان جنوبی اهدا شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «محمدعلی بیجاری» مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان‌جنوبی در آئین  واگذاری املاک غصب‌شده خاندان پهلوی به مردم اظهارداشت: بنیاد مستضعفان از ابتدای تأسیس سعی کرده که با سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های زیرساختی مورد نیاز مناطق محروم و کم‌برخوردار استان مشارکت تاثیرگذاری داشته باشد.

وی افزود: سود حاصل از فعالیت‌های اقتصادی بنیاد در راستای محرومیت‌زدایی و منافع مردم مصرف شده است.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با دستور مقام معظم رهبری از سال ۹۲ واگذاری اسناد املاک مصادره شده توسط خاندان پهلوی به مالکانش انجام می‌شود.

بیجاری یادآور شد: تاکنون تعداد مصوبات کمیسیون املاک غصب‌شده توسط خاندان پهلوی در استان هزار و ۹۳۴ مصوبه با کاربرد مسکونی به مساحت ۴۵۶ هزار ۹۰۰ متر مربع بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ارزش این مصوبات ۷۱۰ میلیارد و ۶۹۶ میلیون و ۴۰۵ هزار ۹۴۷ ریال بوده که میزان تخفیف آن نیز ۶۹۱ میلیارد و ۶۶  میلیون و ۷۰۴ هزار و ۲۶۱ ریال می‌باشد.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: هم‌زمان با واگذاری ۱۱۳ هزار سند مصادره شده دوران پهلوی کشور در استان به نمایندگی از ۳۴۰ فقره از اسناد شبه علوی اراضی روستای موسویه‌ قاینات و محله موسویه بیرجند امروز به هشت نفر اعطاء شد.

بیجاری افزود: به هر یک از مالکان روستای موسویه‌ قاینات ۵۰۰ متر مربع اراضی‌ کشاورزی بصورت رایگان باسند بنیاد علوی واگذار شد که علیرغم‌ مصوبه واگذاری ۲۵۰ متر به قیمت کارشناسی طی مکاتبات با تهران این مبلغ نیز تحت عنوان«املاک ملت»دریافت نشده است.

 وی گفت: از ابتدای امسال تعداد  ۳۴۰ قطعه زمین به مساحت ۱۴۸ هزار و ۸۱۱ مترمربع و به ارزش تقریبی ۳۵۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در قالب املاک شبه علوی  به واجدین شرایط واگذار شده است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 2 =