۳۵ پرونده قصور پزشکی بررسی شد/۲۵ پزشک محکوم شدند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند؛ «محمدعلی توکلی» مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری، اظهارداشت: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۲ هزار و ۸۴۶ پرونده در پزشکی قانونی استان بررسی شده که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است. 

وی افزود: طی ۱۰ ماه گذشته تعداد متوفیان ناشی از تصادفات ۲۳۷ مورد بوده که نسبت به سال گذشته ۲۰.۳ درصد رشد پیدا کرده و در این زمینه با توجه به جمعیت خراسان‌جنوبی رتبه چهارم کشور را داریم. 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی در مورد جسدهای ارجاع شده به پزشکی قانونی جهت معاینه، بیان کرد: طی ۱۰ ماه گذشته ۴۹۷ جسد معاینه شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته و از این جهت استان ۲۷ کشور هستیم. 

توکلی عنوان کرد: در این مدت بیش‌از ۳ هزار پرونده نزاع در پزشکی قانونی بررسی شده که نسبت به سال گذشته ۳.۳ درصد رشد داشته و شهرستان‌های بیرجند، قاین و طبس سه دارای بیشترین پرونده‌ها بوده است. 

وی با بیان اینکه تصادفات در خراسان‌جنوبی رتبه دوم مراجعه به پزشکی قانونی را دارد، گفت: از این جهت در سطح کشور نسبت به جمعیت رتبه ۲۶ را داریم. 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی افزود: در بحث معاینات سقط درمانی نیز آمار امسال سقط ۸۶ مورد مراجعه به پزشکی قانونی داشتند که به ۵۰ مورد مجوز داده شد و به ۳۶ مورد مجوز داده نشده است. 

توکلی عنوان کرد: پرونده‌های مصدومین ناشی از تصادفات طی این مدت در سال جاری ۳ هزار و ۵۰۸ پرونده بوده که نسبت به سال گذشته ۱۸.۸ درصد رشد داشته است. 

وی تبیین کرد: در زمینه مصدومین ناشی از تصادفات خراسان‌جنوبی در سطح کشور متناسب با جمعیت رتبه ۱۰ را دارد که جالب نیست و در این زمینه نیز شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین رتبه های اول تا سوم را دارند. 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی به عملکرد آزمایشگاه الکل این اداره کل اشاره کرد و افزود: تعداد پرونده‌های مربوط به الکل ۴۹۵ مورد بوده است. 

توکلی خاطرنشان کرد: در زمینه مصدومین ناشی از حادثه کار ۱۹۳ نفر مصدوم داشتیم که در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته و در این بخش نیز رتبه ۲۷ کشور را داریم. 

وی گفت: متوفیان حادثه ناشی از کار نسبت به سال گذشته ۳۸.۵ درصد کاهش داشته است.

 مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی به نظریه‌های صادر شده اشاره و ۵۳ درصد علت فوت را تصادفات دانست و اظهار کرد: در سال جاری طی این مدت ۱۵ درصد کاهش تعداد مراجعه ناشی از سقط داشتیم. 

توکلی در مورد قصور پزشکان، خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ماه گذشته به ۳۵ پرونده قصور پزشکی رسیدگی شده که  ۱۰ پزشک تبرئه و ۲۵ پزشک محکوم شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی به کمبود نیروی آزمایشگاه اشاره و تصریح کرد: کمبود پزشک در پزشکی قانونی نداریم ولی کمبود نیروی آزمایشگاه در پزشکی قانونی استان وجود دارد.

توکلی بیان کرد: در تمام شهرستان‌های استان به جز خوسف پزشکی قانونی با پزشک مستقر داریم. 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسا‌ن‌جنوبی عنوان کرد: به دلیل گستردگی خراسان‌جنوبی باید در شهرستان‌ها که تعداد پرونده و مراجعات کم بوده هم پزشک مستقر داشته باشیم و برای مرکز استان که مراجعات و پرونده زیاد است نیز همان پزشک باشد. 

انتهای پیام/ ۶۹۰۶۹


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 4 =