مجموعه ورزشی درمانی مؤسسه حضرت علی‌اکبر(ع) بیرجند افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر طی مراسمی فاز یک(مجتمع آب درمانی) مجموعه ورزشی درمانی مؤسسه خیریه توانبخشی حضرت علی‌اکبر(ع) بیرجند به بهره‌برداری رسید.

این مراسم با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، فرماندار و شهردار بیرجند، مسئول دفتر نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون کار و رفاه استان، مدیرکل، معاونان و رؤسای ستادی بهزیستی استان، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره مؤسسه حضرت علی‌اکبر(ع)، خیران و جمعی از مدیران شهرستان برگزار شد.

رویکرد مردم‌محوری و توجه به اقشار آسیب‌پذیر در دولت سیزدهم

«حسین موهبتی» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی در این جلسه اظهارداشت: دهه فجر یاد آور تلاش‌های فراوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) در به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی است.

وی با اشاره به خدمات ماندگاری که توسط انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته در کشور صورت گرفته، تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در بحث تأمین زیرساخت‌ها در اقصی نقاط کشور با کمترین مشکلات و کمبودها مواجه هستیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی یادآور شد: امروز به برکت نظام اسلامی بالغ بر ۹۵ درصد روستاهای استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

موهبتی گفت: با عنایت به این که رویکرد دولت سیزدهم مردم‌محوری و توجه به اقشار آسیب‌پذیر بوده بهره‌برداری از این پروژه در راستای خدمات‌رسانی به افراد توانخواه بسیار ارزشمند است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه اعتبارات اندک دستگاه‌های اجرایی، همه نیازهای جامعه هدف را پاسخگو نبوده باید از توان و ظرفیت خیرین در این راستا بهره ببریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد دولت و عنایت خیرین، شاهد رونق یافتن این گونه مجتمع‌ها و توسعه خدمات‌دهی آنها هستیم.

پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی سالن ورزشی مجموعه ورزشی موسسه علی‌اکبر بیرجند

«علی عرب‌نژاد» مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی نیز در ادامه این مراسم اظهارداشت: این مجموعه ورزشی در زمینی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۲ هزار و ۳۶۰ مترمربع در دو قسمت آبدرمانی (۹۰۰ مترمربع در دوطبقه) و سالن ورزشی یک‌هزار و ۳۰۰ مترمربع و موتورخانه ۱۶۰ مترمربع، احداث شده است.

وی تصریح کرد: با عنایت به این که پروژه مصوب استانی نبوده و ردیف بودجه عمرانی مستمر نداشته، لذا با پیگیری‌های بهزیستی و همراهی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مجموعه استانداری استان با مبلغ ۱۴ میلیارد ریال از منابع اعتباری استان، ۱۲ میلیارد ریال از منابع ملی (سازمان بهزیستی کشور) و یک‌هزار و ۱۰۰ میلیون ریال از محل کمک خیران به این مؤسسه تأمین مالی این پروژه صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این مجموعه ی ورزشی شامل دو قسمت آب درمانی و سالن ورزشی است، یادآور شد: در حال حاضر پروژه آب‌درمانی با زیر بنای ۹۰۰ متر مربع در دو طبقه با اعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

عرب‌نژاد با تأکید بر اینکه این مجموعه درمانی دارای قسمت‌های مختلفی از جمله آب‌درمانی، جکوزی، سالن کار درمانی، ماساژ و غیره بوده مورد استفاده همه معلولان شهرستان خواهد بود و علاوه بر این، ۴۰۰ معلول و سالمند مؤسسه خیریه حضرت علی‌اکبر(ع) نیز از این امکانات بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سالن ورزشی نیز با توجه به اینکه تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان جذب اعتبار داشته دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد بوده که نیازمند همراهی خیران ارجمند و مسئولان استان برای تخصیص اعتبار جهت تکمیل آن می‌باشیم تا با همت این عزیزان بتوانیم یک سالن ورزشی مختص معلولان و افراد کم توان جسمی در این مجموعه ی ورزشی داشته باشیم.

مؤسسه خیریه حضرت علی‌اکبر(ع) بیرجند، بزرگترین مجموعه توانبخشی خیریه در شرق کشور

«فیروزی» اعضای هیأت مدیره مؤسسه خیریه حضرت علی‌اکبر(ع) بیرجند در این مراسم ضمن تبریک دهه ی فجر اظهارداشت: این مؤسسه به عنوان بزرگترین مجموعه توانبخشی خیریه در شرق کشور در حال حاضر از ۴۰۰ معلول و سالمند با همکاری ۱۵۰ نفر از پرسنل و کارکنان این مجموعه نگهداری می‌کند.

وی ادامه داد: مجموعه ی ورزشی و مجتمع آب درمانی به عنوان یکی از نیازهای معلولان این مؤسسه برای تسریع در بحث‌های درمانی بوده که در سال ۹۰ این مجموعه آغاز به کار نمود ولی از آنجایی که پروژه عمرانی مصوبی نبود و به دلیل کمبودهای اعتباری ساخت و تکمیل آن به طول انجامید که در نهایت با پیگیری‌های بهزیستی استان از مسئولان کشوری و استانی و جذب اعتبارات لازم و همچنین همت خیران فاز یک این مجموعه ورزشی آماده بهره‌برداری بوده ولی همچنان برا تکمیل فاز دیگر که سالن ورزشی بوده نیازمند همراهی مسئولان در استان و کشور و همچنین کمک و همراهی خیران هستیم تا بتوانیم به زودی این مجموعه ورزشی و درمانی را برای معلولان استان به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 15 =