ثبات یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان‌جنوبی دقایقی پیش در مصلی المهدی و قبل از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه بیرجند اظهارداشت: دهه فجر در واقع اسلام را برای ما ترسیم کرده و ظهور بزرگترین انقلاب تاریخ پس از اسلام است.

وی تصریح کرد: ۲۲ بهمن هم عید فطر و هم عید قربان بوده، عید فطر به آن معنا که ملت ما دوران سخت را به اتمام رساندند و عید قربان به آن معنا که در این روز مردم ما اسماعیل‌های خود را به قربانگاه فرستادند.

استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد: ۲۲ بهمن، عظمت انقلاب و اسلام را متجلی ساخته و یأس و سرخوردگی را برای دشمنان به ارمغان آورد.

قناعت با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران که ۴۳ سال پیش با مجاهدات‌های ملت ایران و رهبری امام راحل به پیروزی رسید، که این پیروزی خیز بزرگ بود که عقب‌ماندگی‌های ایران را زدود و برای استمرار عدالت جامه‌ آزادی، آرمان‌خواهی، مردم سالاری، معنویت و اخلاق را بر تن این جامعه پوشانید، یادآور شد: ملت ایران با ظهور انقلاب در برابر خیانت‌ها و فتنه‌های استکبار مقامت کرد، و افق‌های جدید در مجموعه ملت‌های مسلمان به وجود آورد و الان برای بسیاری از جوامع بشری به ویژه ملت خاورمیانه و جهان اسلام، ایران اسلامی یک الگو است.

وی با اشاره به اینکه محاسبات غلط افراد ضد انقلاب،دشمنان، سلطنت‌طلبان و سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا باعث شد ذهن خیال‌انگیز آنها به این تصور برسند که با ترور نخبگان، تحریم‌ها و فشارها راه را می‌توان بر انقلاب اسلامی ایران سد کرد، اضافه کرد: اما ایران اسلامی همچنان بر قله‌های پیشرفت و اقتدار گام برداشته است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امروز وضعیت جمهوری اسلامی ایران با ۴۳ سال قبل قابل مقایسه نیست، گفت: وقتی آمارها را بررسی می‌کنیم به وضوح می‌توان دید که ایران اسلامی در حال پیشرفت است و این آمارها، آمارهای ما نیست بلکه آمارهای معتبر از منابع بین‌المللی بوده که نشان می‌دهد انقلاب اسلامی ایران بیش‌از ۴ دهه با سرعتی باور نکردنی به سوی قله‌های پیشرفت گام برداشته و در تمامی زمینه‌های علمی، دفاعی، اجتماعی و فرهنگی به پیشرفت‌های بی‌نظیری دست یافته است.

قناعت ادامه داد: ایران اسلامی با اتکا بر جوانان انقلابی خود و به برکت انقلاب دستاوردهایی قابل توجهی کسب کرده است.

وی با بیان اینکه امروزه شاهد نفوذ عظیم انقلاب در منطقه هستیم که به گفته مقام معظم رهبری این یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است، اضافه کرد: بدون هیچ حرکت نظامی و سخت‌افزاری شاهد بروز منطقه‌ای انقلاب و صدور آن به اقصا نقاط جهان هستیم به طوری که الان وارد حیاط خلوت آمریکا شده‌ایم.

استاندار خراسان‌جنوبی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب را ثبات آن دانست و افزود: انقلاب اسلامی در ایران دارای یک ثبات بوده و به مرحله استقرار رسیده و بعد از ۴۳ سال از حیات خود همان آرمان‌های اولیه را دنبال کرده و هیچ انحرافی نیافته است.

قناعت ادامه داد: همان مبانی، شعارها، و اعتقادها و باورهایی که مردم برای آن انقلاب کردند امروز نیز حاکم بوده و انقلاب ما ذره‌ای دچار انحراف نشده و این پیروزی و دستاوردی بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی را به عنوان استثنا بیان و اهداف انقلاب را حفظ استقلال کشور و کرامت‌بخشی به انسان‌ها بیان می‌کنند، گفت: در حال حاضر نیز این اهداف دنبال می‌شود که در متون دینی ما ریشه داشته و جزو پایه‌های اصلی انقلاب است.

استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: این خط و انقلاب انحراف نیافته و هیچ زاویه‌ای ایجاد نشده و این یعنی ثبات و استقلال جمهوری اسلامی ایران و اینکه توانستیم پیشرفت کنیم و پیام انقلاب را به نسل‌های آینده انتقال داده و آن را نگهداریم.

قناعت با بیان اینکه یکی از تهمت‌هایی که بیگانگان و برخی از داخلی‌های وابسته آنها می‌زنند این بوده که در انقلاب، عقلانیت وجود ندارد در حالی که عقلانیت یکی از عوامل اصلی انقلاب است، اضافه کرد: انقلاب ۵۷ و طرح شعارهای ضد استکباری براساس همان عقلانیت انقلاب بود.

وی با اشاره به این نکته که باید انقلابیون و افرادی که ادعای انقلابی‌گری دارند به سخنان رهبری توجه کنند، افزود: اگر قرار است انقلابی باشیم و بمانیم، شاخص‌های آن را مقام معظم رهبری در قالب ۵ مورد بیان کردند.

استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد: پایبندی به ارزش‌های انقلاب یکی از این شاخص‌ها بوده و اگر آنهایی که مسؤول هستند به مبنای و ارزش های انقلاب پایبند باشند حرکت آن‌ها مستمر خواهد بود و باید از عمل‌گرایی افراطی خودداری کنند.

قناعت شاخص دومی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشته‌اند را هدف‌گذاری آرمان‌های انقلاب و ناامید نشدن عنوان کرد و گفت: هر چند امروز امپراتوری رسانه‌ای غرب اجازه نمی‌دهد که دستاوردهای انقلاب رخ نشان دهد و مشکلاتمان را به شدت زیر ذربین قرار داده و آنها را نشان می‌دهند ولی نباید این امور ملت را ناامید سازد.

وی یادآور شد: سومین شاخص استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بوده، استقلال سیاسی اینکه فریب دشمن را نخوریم و در کنار مذاکرات و مراودات حواسمان جمع شود که با منافع مردم بازی نکنیم، اسقلال اقتصادی به معنای هزم نشدن در اقتصاد جهانی بوده به طوری که اقتصاد کشور را به حوادث بین المللی گره نزده و براساس ظرفیت‌های داخلی مشکلات اقتصادی خود را حل و تکان‌های اقتصاد جهانی مشکلی برای اقتصادمان ایجاد نکند و استقلال فرهنگی یعنی اینکه که دشمن را خوب بشناسیم و نقشه او را پیش‌بینی و از دشمن تبعیت نکنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: تقوای دینی و سیاسی پنجمین شاخصی بوده که توسط مقام معظم رهبری به آن اشاره شده و باید بدانیم که تقوای دینی و تقوای سیاسی به یکدیگر گره خورده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

 

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =