۶ فوتی در۸ شهر قرمز خراسان‌جنوبی

«غلامرضا شریف‌زاده» دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهارداشت: براساس آخرین وضعیت نقشه کرونایی کشور هشت شهرستان خراسان‌جنوبی به رنگ قرمز و تنها شهرستان خوسف به رنگ زرد و مابقی شهرستان‌ها نارنجی هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، سرایان، فردوس، طبس، قاین، بشرویه و نهبندان در وضعیت قرمز کرونایی، شهرستان‌های درمیان و زیرکوه در وضعیت نارنجی و شهرستان خوسف در وضعیت زرد قرار داشته و هیچ کدام از مناطق استان در وضعیت آبی قرار ندارند.

شناسایی ۵۷۹ بیمار کرونا مثبت در استان

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در طی شبانه روز گذشته یک‌هزار و ۳۹ تست سریع و ملوکولی برای تشخیص کرونا در استان انجام شده است، یادآور شد: در پی این آزمایشات ۵۷۹ بیمار کرونا مثبت در سطح استان شناسایی شد.

شریف‌زاده با اشاره به روند افزایشی این بیماری در استان همانند سایر نقاط کشور گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، جلوگیری از حضور در تجمعات و همچنین تزریق واکسن و کامل کردن مراحل واکسیناسیون از مهم‌ترین عواملی بوده که باید توسط مردم جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱۷ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۲۳ نفر بیماران کرونا مثبت بوده که ۱۸ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده که متأسفانه حال شش تن از این بیماران نامساعد است.

تزریق ۱۲۶۲۲۴۵ دز واکسن در استان

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی یادآور شد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته شش نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان فوت کردند بنابراین مجموع فوتی‌های استان بر اثر این بیماری از ابتدای همه‌گیری آن تاکنون به عدد یک‌هزار و ۳۰۹ نفر رسید.

شریف‌زاده از تزریق ۵ هزار و ۷۴۰ دُز واکسن کرونا به واجدان شرایط در استان در طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: تاکنون ۵۶۷ هزار و ۸۲۵ نفر در استان دُز اول، ۵۱۳ هزار و ۱۷ نفر دُز دوم و ۱۸۱ هزار و ۴۰۳ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مجموع واکسن کرونای تزریق شده در استان از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون یک‌میلیون و ۲۶۲ هزار و ۲۴۵ دُز بوده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 19 =