به عشق حسین (ع) می‌بخشم؛ هزار و ۵۹ پرونده در خراسان جنوبی بسته شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان جنوبی، عباس داریوش معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» از ابتدای ماه محرم تاکنون هزار و ۵۹ پرونده در این استان منجر به صلح و سازش شده است.

وی افزود: طرفین این تعداد پرونده با همکاری ستاد صبر و اعضای شورای حل اختلاف استان سازش کردند.

داریوش بیان کرد: سند تحول و تعالی در قوه قضاییه به عنوان مهم‌ترین سند راهبردی و اجرایی در دستگاه قضایی اهداف مهمی را دنبال می کند و در حال اجرا است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در امور شوراهای حل اختلاف گفت: در قوه قضاییه و سند تحول از جمله رضایتمندی ارباب رجوع و ارتقا و افزایش مشارکت‌های مردمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یکی از مهمتربن راهکارهایی است که در این سند پیش‌بینی شده و حتی در کاهش اطاله دادرسی هم موثر است.

وی افزود: برای دستیابی به این هدف مهم باید مردم را مشارکت دهیم که در همین راستا در قوه قضاییه ستاد صبر تشکیل شده و موضوع اساسی و مهم آن برگرفته از صلح و سازش، بخشش و رضایتمندی است.

داریوش اظهار داشت: ستاد صبر در  تمامی استان‌ها از جمله خراسان جنوبی تشکیل شده و اعضای آن صلح‌یارانی هستند که به‌صورت افتخاری و براساس دستورالعمل ستاد صبر خدمت و تلاش می‌کنند تا در پرونده‌هایی که امکان صلح و سازش وجود دارد قبل از اینکه موضوع به محاکم قضایی و دادسراهای کشیده شود، از طریق صلح و سازش مختومه شود.

وی گفت: ستاد صبر استان از ابتدای ماه محرم در کنار پویش (به عشق حسین (ع) می‌بخشم) با ورود به پرونده‌های مختلف و با دعوت از اصحاب دعوی، اقدام به صلح و سازش طرفین و اخذ رضایت شکات کرده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در امور شوراهای حل اختلاف بیان کرد: در این پرونده‌ها دعاوی حقوقی از جمله دعاوی ملکی، ثبتی، خانوادگی همچنین پرونده‌های کیفری شامل توهین و ایراد ضرب و جرح وجود داشت که با  وساطت و تلاش صلح‌یاران ستاد صبر و اعضای شورای حل اختلاف استان مختومه شد.

وی افزود: پرونده‌های مالی سنگین و مطالبه مهریه‌های سنگین در اختلافات بین زوجین وجود داشت که در این پویش به سازش ختم شده است.

داریوش گفت: چندی پیش نیز، صلح‌یاران ستاد صبر و اعضای شورای حل اختلاف با ورود به پرونده قتل عمد در سربیشه که قاتل به قصاص نفس محکوم شده بود، در راستای اجرای پویش به عشق علی (ع) موفق به اخذ رضایت از اولیای دم مقتول شدند و قاتل حیاتی دوباره یافت.

وی اظهار داشت: از آنجا که فرهنگ صلح و سازش به عنوان یک فرهنگ ملی و مذهبی پذیرفته‌ شده و جزء باورها و اعتقادات دینی ما است به دنبال این هستیم که ارتقای فرهنگ صلح و سازش را در جامعه بخصوص در پرونده‌های حقوقی و قضایی توسعه دهیم.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در امور شوراهای حل اختلاف افزود: دستگاه قضایی بر این امر تاکید دارد تا جایی که امکان داشته باشد پرونده‌ها منجر به صدور احکام قضایی نشود و و از طریق صلح و سازش مختومه شود.

وی گفت: امید است با این روند صلح و سازش و مشارکت‌های مردمی، شاهد پیامدهای خوب و افزایش رضایتمندی ارباب رجوع هم باشیم.

انتهای پیام/۴۹۰۵
 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − ده =