رئیس‌کل دادگستری خراسان جنوبی: اصلاح، ارشاد و برخورد قضایی در انتظار اغتشاشگران است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، اغتشاشات ‌و ناآرامی‌های اخیر که برگرفته از تبلیغات رسانه‌ای دشمن در شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی بود، منجر به فریب خوردن گروهی از جوانان و نوجوانان شد و در این میان آرامش عمومی جامعه در برخی از شهرها سلب و عده‌ای نیز پس از اقدام به ایجاد نا امنی توسط نیروهای امنیتی و نظامی دستگیر و افرادی نیز کشته یا شهید و مجروح شدند.

اما در این میان، نکته مهم و قابل تامل، درخواست بخش عمده‌ای از مردم مبنی بر برخورد قاطع با اغتشاشگران و مخلان نظم و امنیت جامعه است که با تاکید بر مدیریت فضای مجازی خواستار جلوگیری از بروز هر گونه ناامنی در کشور هستند.

پر واضح است که رهایی فضای مجازی و استفاده بدون قید و شرط شهروندان ایرانی از پلتفرم‌های خارجی، بستر امنی برای طرح ریزی نا‌آرامی‌ها و اغتشاشات اخیر به ویژه در میان اقشار نوجوان و جوان جامعه شد و بسیاری از افراد اخبار غلط و انحرافی را از این طریق دریافت کرده و به منظور اعتراض روانه خیابان شدند و با ایجاد رعب و وحشت و ناامنی و ایجاد خسارت‌های جانی و مالی، حصار امنیت شهروندان را به مخاطره انداختند.

بنابراین مدیریت فضای مجازی و برخورد قاطع با اغتشاشگران و روشنگری در این زمینه یک ضرورت انکار ناپذیر که لازم است در دستور کار قرار بگیرد.

حجت الاسلام موحدی راد رئیس‌کل دادگستری خراسان جنوبی، ضمن محکوم کردن هر نوع اغتشاش و ناامنی در جامعه اظهار کرد: افرادی که به انتشار مطالب مرتبط با ناآرامی‌ها در فضای مجازی اقدام کرده‌اند به دادگستری خوانده می‌شوند.

وی افزود: پس از ارشاد‌هایی که انجام می‌شود، اگر افراد از کار‌های خود صرف نظر کنند، با آن‌ها با نظر اغماض برخورد خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر کسی هم اصرار بر اقدامات خود داشته باشد، برای وی پرونده قضایی تشکیل شده و برخورد لازم انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/س


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 11 =