حدنگاری بیش از ۱۴ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا نصرآبادی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای حدنگاری جزو طرح‌های ملی و از برنامه‌های اصلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به شمار می‌رود و اجرای کامل این طرح گامی موثر برای پیشگیری از زمین خواری است.

وی افزود: با اجرای این طرح منابع طبیعی تعیین تکلیف شده و امکان دست‌اندازی سودجویان به این سرمایه‌های خدادادی کاهش می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اجرای موفق طرح حدنگاری (کاداستر) در استان گفت: تاکنون ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان حدنگاری شده است.

 نصرآبادی یادآور شد: ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی در خراسان جنوبی وجود دارد که ۹۹ درصد آن حدنگاری شده است.

وی درخصوص یک درصد باقی مانده از اجرای عملیات حد نگاری اراضی خراسان جنوبی گفت: ماده‌ی ۲ قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشور در استان در حال انجام است و تا پایان سال عملیات حد نگاری آن نیز به اتمام می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۶۳۰ هزار هکتار جنگل در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طرح حدنگاری (کاداستر) در جنگل‌های استان به پایان رسیده است.

نصرآبادی ادامه داد: اداره ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی کار صدور اسناد کاداستری را در منابع طبیعی استان انجام می‌دهد.

وی متذکر شد: با صدور سند، اختلافات ملکی مالکین رفع می‌شود و امکان تعرض به اراضی ملی و دولتی نیز به حداقل خواهد رسید و همچنین از مشکلاتی مانند ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =