بازگشایی مسیر توریسم و گردشگری در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از خراسان جنوبی، مهدی جعفری صبح امروز در آیین اختتامیه جشنواره ملی زرشک خراسان‌جنوبی در فرهنگسرای بیرجند اظهار داشت: ۹۸ درصد زرشک دنیا در این استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به تولید سالانه ۸۵ هزار تن زرشک در خراسان‌جنوبی افزود: بیش از ۵۰ هزار خانواده در سطح استان توسط ۲۵۰ هزار بهره بردار تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: زرشک در این استان تنها بعنوان محصول کشاورزی نظر نیست بلکه جنبه سیاسی و کارکرد اجتماعی و فرهنگی نیز دارد.

جعفری یادآور شد: زرشک به عنوان محصول محیط زیستی و هویت خراسان‌جنوبی بر سر زبانها است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی در قالب ۹ کمیته ستادی و پنج کمیته شهرستانی در این مدت بیش از ۶۰ عنوان برنامه در جهت معرفی این محصول مزیت دار خراسان جنوبی در سطح ملی و بین المللی را اجرا کره است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره غذایی بر پایه زرشک گفت: جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی مسیر توریسم و گردشگری مزرعه را روشن ساخت و آینده ای را پیش روی استان قرار داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی تأکید کرد:  مبارزه با آفات های نوظهور در مراحل کاشت، داشت و برداشت زرشک برای تولید محصول باکیفیت و عرضه به بازارهای جهانی باید مورد توجه قرار گیرد.

جعفری بیان کرد: تلاش ما بر این بود تا با برگزاری جشنواره ملی زرشک، وضعیت محصول کشاورزی مردم را ارتقا دهیم و با تبلیغات و معرفی بیشتر زرشک آینده خوبی را برای این محصول مزیت دار به انتظار می نشینیم.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =