کمبود فضای نگهداری هزار قلاده سگ‌ در پناهگاه بیرجند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علی گلرو، مدیرعامل انجمن مهرجویان طبیعت و حیوانات بیرجند امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درحالی تعداد ۱۰۰۰ قلاده در پناهگاه بیرجند نگهداری می‌شود که ظرفیت این پناهگاه فقط ۵۰۰ قلاده است.

وی افزود: روزانه ۹۰۰ تا هزار کیلوگرم غذا برای این تعداد سگ لازم است که چون کمک مالی از سمت نهاد‌های دولتی نداریم و کمک‌های مردمی هم پاسخگوی کامل نیستند، مجبوریم هر یک روز در میان به سگ‌ها غذا بدهیم.

مدیرعامل انجمن مهرجویان طبیعت و حیوانات بیرجند تصریح کرد: انجمن مهرجویان یک انجمن مردم نهاد است و تمام هزینه‌های نگهداری از سگ‌های بلاصاحب در این پناهگاه از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

گلرو یادآور شد: تاکنون هیچ کمکی برای نگهداری و تأمین غذای نگهداری ۱۰۰۰ قلاده سگ‌ در پناهگاه‌ بیرجند از سمت نهاد‌های دولتی دریافت نکرده‌ایم که در نگهداری این حیوانات هم با مشکل و چالش‌‌های زیادی مواجه شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: غذای خوراکی قلاده‌سگ‌های پناهگاه بیرجند از طریق کشتارگاه‌ها تهیه می‌شود که بدلیل کم شدن کشتار مرغ مدتی است که برای تأمین غذا نیز دچار مشکل شده‌ایم.

مدیرعامل انجمن مهرجویان طبیعت و حیوانات بیرجند گفت: بهترین روش برای سگ‌های بلاصاحب بعد از اتمام مراحل درمانی و واکسینه شدن دریافت پلاک سلامت است.

گلرو‌ متذکر شد: بعد از عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب در بیرجند بهتر است از هر ۱۰ قلاده سگ، ۵ قلاده در همان منطقه که جمع آوری شده‌اند و مسکونی نیست رهاسازی شوند.

وی ادامه‌ داد: اگر یک محیط به طور کامل از سگ خالی شود، سگ‌های مریض مناطق دیگر به این منطقه آمده و می‌توانند مجدد باعث انتشار مریضی شوند، اما اگر سگ‌های عقیم و درمان شده در منطقه باشند امکان تصرف قلمرو برای سگ‌های غریبه وجود ندارد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 17 =