خواسته کشاورزان خوسف، راه اندازی شهرک فرآوری عناب

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علی حسینی، فرماندار خوسف امروز در آئین شکرگذاری برداشت عناب که در روستای معصوم آباد این شهرستان برگزار شد اظهارداشت: امسال سومین آیین شکرگذاری عناب در استان را برگزار شد.

وی تصریح کرد: در منطقه کویری که سال ها خشکسالی سایه افکنده و کشت های دیگر انجام نمی شود هنوز عناب یکی از برکات این منطقه و مهم ترین منبع ارتزاق مردم است.

فرماندار خوسف گفت: ۹۵ درصد این محصول در کشور مربوط به خراسان جنوبی است.

حسینی با اشاره به این که خوسف با دو هزار و ۳۰۰ هکتار از باغات عناب، رتبه اول این محصول را در کشور دارد افزود: این محصول مختص این منطقه است.

وی یادآور شد: یکی از دلایل نجابت و صبر مردم خراسان جنوبی به ویژه منطقه خوسف گره خورده به این محصول و این از خصوصیات این میوه است.

فرماندار خوسف اضافه کرد: با تمام ظرفیتی که در این محصول وجود دارد اما  سود چندانی عاید کشاورزان  نمی‌شود و نتواسته ایم برای این محصول استراتژیک کار مهمی انجام دهیم که نیازمند برنامه ریزی است.

حسینی ادامه داد: مهم ترین اقدام در این زمینه بررسی اقلام از طریق ارقام شناسنامه دار است که می تواند محصول باکیفیت تری ارائه دهد.

وی با اشاره به اهمیت فراوری عناب در استان اضافه کرد: فراوری این محصول به طور حتم برای کشاورزان استان ارزش افزوده به دنبال خواهد داشت.

فرماندار خوسف یادآور شد: گردش مالی محصول عناب در خوسف ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که در عمل گردش مالی خوبی در این محصول نداریم.

حسینی در پایان راه اندازی شهرک فرآوری عناب در منطقه خوسف را از خواسته های کشاورزان این شهرستان اعلام کرد.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =