مدیران در مواجهه با درخواست سرمایه‌گذاران نوآور باشند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در نشست تخصصی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اظهارداشت: دستگاه‌ها با جواب مثبت از سرمایه‌ گذاران استقبال کنند و با برگزاری جلسات تخصصی در داخل استان و پیگیری‌های موردی در مرکز، موانع سرمایه‌گذاری را رفع کنند.

به گفته وی نباید به سرمایه‌ گذاران داخلی و خارجی جواب منفی بدهیم و آنان را دلسرد کنیم.

وی متذکر شد: از طرفی باید واقعیت‌ها را به سرمایه‌گذاران بگوییم و قول‌های ماورایی ندهیم که در آینده تحقق آن در تعهد و توان استان نباشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این که مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان یک مرکز فرادستگاهی است افزود: در این مرکز هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های متولی در راستای جذب سرمایه‌گذار به خصوص سرمایه‌گذاران خارجی صورت گیرد تا خروجی آن افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در استان باشد.

قناعت تأکید کرد: براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، خراسان جنوبی در بهار ۱۴۰۱ رتبه دوم امنیت سرمایه‌گذاری را در سطح کشور کسب کرد. 

به گفته وی باید از فرصت امنیت سرمایه‌گذاری در کنار ظرفیت‌ های مختلف در حوزه معادن، کشاورزی و گردشگری حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه کار تیمی در همه زمینه‌ها باعث موفقیت می‌شود، گفت: در زمینه جذب سرمایه‌گذاری باید همه دستگاه‌ های متولی با همدلی و همراهی نسبت به جذب سرمایه‌گذاران اقدام کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری ثبت شده در اطلس سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: نشست استاندار با سرمایه‌گذاران خارجی در اولین فرصت برنامه‌ریزی شود و از این موضوع استقبال خواهیم کرد.

قناعت گفت: اطلس سرمایه‌گذاری استان باید در اختیار همه سرمایه‌گذاران قرار گیرد و این اطلس مرجع قابل استناد فرصت‌ ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان تلقی شود.

وی افزود: پرچم خراسان جنوبی در حوزه اقتصادی و جذب سرمایه گذار در تهران بالاست در عین حال فرآیند سرمایه‌ گذاری به خصوص سرمایه‌گذاری خارجی باید اصلاح شود.

به گفته وی ارتباط نزدیک‌تر و مستمر دستگاه‌ها با مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و به روز رسانی اطلاعات مطابق با درخواست‌های تهران در راستای تسهیل شرایط جذب سرمایه‌ گذار، مورد انتظار است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در مواجهه با درخواست سرمایه‌گذاران، خلاقیت و نوآوری مدیران را انتظار داریم و لازم است مشکلات سرمایه‌ گذاران به صورت موردی و ویژه رسیدگی شود.

قناعت گفت: برای جلب و جذب سرمایه‌گذار خارجی با سه مشکل تحریم‌های ظالمانه، رقابت بین استان‌ها و رغبت سرمایه‌گذار برای حضور در استان‌های بزرگتر، نبود هماهنگی بین دستگاه‌ها، نگاه ‌های غلط حاکم بر برخی ادارات و نبود همراهی کارشناسان با سیاست‌های داخل کشور مواجهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که خراسان جنوبی از آن رنج می‌برد، کمبود زیرساخت‌ها است، بیان کرد: به همت دولت سیزدهم اقدامات خوبی در خراسان جنوبی در حال رقم خوردن است به عنوان مثال در احداث باندهای دوم، همزمان با سفر دوم رئیس جمهور بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال مصوبه داشتیم که فرصت طلایی برای ارتقای زیرساخت‌های راه است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اجرای خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان، انتقال آب از دریای عمان و ساخت راه آهن از مهمترین طرح‌های زیرساختی است که به همت دولت سیزدهم اجرای آن با جدیت و با تأمین منابع مالی دنبال می‌شود.

قناعت ادامه داد: انتقال آب از دریای عمان ابتدا و تنها در قالب یک مصوبه برای استان سیستان و بلوچستان تعریف شده بود که با پیگیری‌های جدی و مستمر، امسال شاهد هستیم که به این مصوبه در راستای آبرسانی به خراسان‌ رضوی و خراسان جنوبی متمم اضافه شده است.

به گفته وی به زودی به همراه مجری طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی از روند اجرای این طرح مهم و ملی در استان بازدید خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی باید حضور جدی و پررنگی در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلف در سطح ملی داشته باشد تا علاوه بر معرفی ظرفیت‌های استان در زمینه‌های مختلف بتوانیم از این پتانسیل،‌ نهایت استفاده را در راستای جذب سرمایه‌گذاران داشته باشیم.

پایان پیام

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =