آخرین وضعیت باند دوم جاده‌های خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز در گزارش ارائه هفته دولت با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ۹۸۷ پروژه عمرانی، اقتصادی و خدماتی با ارزش اعتبار اظهار داشت: عزم دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

وی رویکرد دولت سیزدهم را مردمی‌محوری، عدالت محوری و محرومیت‌زدایی برشمرد و عنوان کرد: سهم‌بری از اعتبارات ملی اولویت آن بر اساس جمعیت است و استان ما کمتر از یک درصد جمعیت کشور را دارد.

عباس‌زاده گفت: در استان خراسان جنوبی ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر نیاز به باند دوم داریم، چراکه وجود راه‌ها، محور توسعه، پیشرفت و عنصر محرک توسعه استان است.

ویاظهار کرد: طی دو سال خدمت دولت ۱۵۰ کیلومتر باند دوم به اتمام رساندیم، در سفر اول رئیس جمهور بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای باندهای دوم استان اختصاص یافت و تا پایان امسال ۱۲۰ کیلومتر دیگر افتتاح می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در طول دو سال دولت سیزدهم، ۲۷۰ کیلومتر باند دوم در استان به بهره‌برداری رسیده است و در دو سال اخیر خراسان جنوبی در احداث و بهره‌برداری باندهای دوم رتبه نخست کشوری را دارد.

وی با بیان اینکه برای ۲۶۰ کیلومتر از راه‌های استان اخذ مجوز ماده ۲۳ گرفته‌ایم که جزو پروژه‌های دولتی ردیف ملی گرفته است، گفت: راه آهن زاهدان- بیرجند و مشهد به طول ۹۱۰ کیلومتر کریدور شمال به جنوب است که یکی از بزرگترین پروژه‌های ملی و بین‌المللی بوده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در سفر اول رئیس جمهور، راه‌آهن مصوبه گرفت تا موانع پیش روی این پروژه برداشته شود اما به خاطر مباحث ساختاری و قانونی قابل حل نبود که در سفر دوم دوباره تأکید شد که با تأکیدات رهبری مقرر گشت منابع مالی پروژه از محل تهاتر نفتی تأمین شود.

عباس‌زاده گفت: مجوزات لازم اخذ شده و تمام قطعات پروژه در استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان به مناقصه گذاشته شد، ۱۳ قطعه از ۲۳ قطعه در داخل استان است که زمین‌ها تحویل و تجهیز کارگاه‌ها توسط پیمانکاران انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تأمین منابع مالی راه آهن انجام و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، تصریح کرد: ملاقات حضوری استاندار با رئیس جمهور انجام شده و بر این موضوع تأکید شده است، این مهم ابر پروژه منطقه شرق کشور است و قرارداد فاز اول آن با ۴۴ هزار میلیارد تومان منعقد شده است.

پایان پیام


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هفده =