اجرای ۴۵ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد بخشی، معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت هلال احمر استان دارای ۱۹ هزار و ۸۰۰ داوطلب است. 

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال تعداد ۱۳ کاروان سلامت با مشارکت ۱۶۲ داوطلب و ارزش حدود ۲۲ میلیارد ریال در مناطق محروم سطح استان برگزار شده است. 

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از توزیع ۶۰۰ بسته در مناطق محروم استان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ پروژه داوطلبی محرومیت‌زدا و ۲۲ پروژه مشترک با تشکل‌های مردم نهاد در سطح استان عملیاتی شد.

بخشی به فعالیت‌های داوطلبی اجرا شده در سطح استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۴۳ فعالیت با مشارکت ۲۰۰ داوطلب برگزار و ۲۵ ایستگاه سلامت برپا شده است. 

وی با بیان اینکه داوطلبان جمعیت هلال احمر نه تنها در حوادث بلکه در تمامی صحنه‌های بشردوستانه حضور موثر دارند، ادامه داد: از ابتدای امسال هزار و ۲۴۳ نفر از داوطلبان در برنامه اهدای خون شرکت کردند. 

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های مختلف اجرایی در این معاونت، بیان داشت: در ویژه برنامه هلال رحمت ویژه نوروز ۱۴۰۲، ۸۱۶ سبد معیشتی به ارزش ۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون ریال، در ویژه برنامه هلال رحمت ویژه رمضان ۱۴۰۲ نیز ۲۵ سبد معیشتی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال و در ویژه برنامه ارمغان مهر در مهرماه امسال تعداد ۲ هزار و ۱۱۱ بسته توزیعی به ارزش ۳ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال اهدا شد. 

بخشی اظهار داشت: در زمان بروز حادثه ۱۶ ایستگاه و ۴۱ صندوق ثابت و سیار برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برپا و حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جمع‌آوری شد.  وی افزود: در ویژه برنامه نذر آب با مشارکت ۹۴ داوطلب تعداد هزار و ۸۰۰ سبد معیشتی و ۷۰۴ سبد بهداشتی به ارزش بیش از ۴۴میلیارد ریال میان نیازمندان در مناطق محروم استان توزیع شده است.     

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در طرح کمک مومنانه نیز یک هزار و ۲۶۳ بسته معیشتی به ارزش ۱۳ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال، ۱۱۳ بسته بهداشتی به ارزش ۳۱۵ میلیون ریال و هزار و ۱۰۰ پرس غذای گرم به ارزش ۳۲۰ میلیون ریال توزیع شده است. 

بخشی به آموزش داوطلبان جمعیت اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۱۰۱ دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه و پایه داوطلبی برای داوطلبان جمعیت هلال احمر استان برگزار شد که ۲ هزار و ۲۷۹ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند. 

وی تصریح کرد: همچنین ۲۴ دوره متفرقه نیز ویژه داوطلبان برگزار شد که هزار و ۱۰۹ داوطلب از آن بهره‌مند شدند.

پایان پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =