عرصه حضور در انتخابات خراسان‌جنوبی با ۱۱۸ نامزد تایید صلاحیت شده

 حجت الاسلام مهدی یعقوبی، رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: پس از پایان ۳۰ روز تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان ساعاتی قبل آخرین آمار نامزدهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اعلام شد.

به گفته وی بر این اساس از ۲۱۹ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی ۱۱۸ نفر تایید صلاحیت شدند و ۶۸ نفر صلاحیت آن تایید نشد.

همچنین ۳۳ نفر هم احزار صلاحیت نشدند.

وی با بیان این که یک نفر نیز شرایط ثبت نام را نداشت افزود: بر این اساس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف با تایید صلاحیت ۲ نامزد دیگر تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده به ۴۴ نفر رسید.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی با بیان این که در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه نیز شاهد حضور ۳۴ نامزد در عرصه انتخابات خواهیم بود افزود: در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه نیز ۲۷ نفر با یکدیگر بر اثر کرسی مجلس در این حوزه انتخابیه رقابت می کنند.

به گفته یعقوبی در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه نیز ۱۳ نامزد برای این دوره از انتخابات شاهد رقابت آن ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: براساس نتایج ابلاغ شده از سوی شورای نگهبان چنانچنه نامزدی در مراحل گذشته در هیئت مرکز تایید شده فرصت دارد تا ۳ روز شکایت کند و تا ۷ روز هم شورای نگهبان فرصت بررسی اعتراض و شکایات را دارد.

بعلاوه  ۱۱۸ نامزد تأیید صلاحیت شده حدود ۵۴ درصد کل آمار داوطلبان است.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به این که در ابتدای اسفند ماه نتایج نهایی صلاحیت داوطلبان اعلام می شود گفت: برای مجلس خبرگان رهبری نیز در خراسان جنوبی ۵ نامزد ثبت نام کردند که از این تعداد یک نفر انصراف داد ۳ نفر هم تایید صلاحیت نشدند و یک نفر نیز صلاحیتش تایید شد.

به گفته یعقوبی یک نفر از حوزه انتخابیه ها دیگر به خراسان جنوبی برای رقابت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری منتقل شد و به این ترتیب تعداد نامزدها خبرگان رهبری استان به ۲ نفر افزایش یافت.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: همانند رویداد های پیشین سیاسی در خراسان جنوبی شاهد حضور حداکثری و پر شور مردم در صحنه انتخابات باشیم.

همچنین نامزدهای انتخابات مراقبت های لازم را زین پس در زمینه تخلفات انتخاباتی مدنظر داشته باشند.

پایان پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 13 =