اولین سوگواره فیلم عاشورایی در بیرجند برگزار می شود

بیرجند – ایرنا – رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند گفت: اولین سوگواره فیلم ۶۰ ثانیه ای عاشورایی با هدف مستندنگاری دهه اول محرم، تبلیغ فرهنگ عظیم عاشورا و ثبت لحظات ماندگار محرم ۹۷ برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از روز دوشنبه روابط عمومی شهرداری بیرجند محمدرضا قلاسی مود اظهار داشت: برگزاری این سوگواره به بهره گیری از ظرفیت های مختلف برای ثبت و ترویج مفاهیم والای فرهنگ عاشورا کمک می کند.
وی تشویق و ترغیب هنرمندان برای پرداختن به موضوعات مرتبط با فرهنگ عاشورا را از دیگر اهداف این سوگواره عنوان کرد و گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را با دوربین های حرفه ای، نیمه حرفه ای و تلفن همراه با احتساب تیتراژ شروع و پایان، حداکثر یک دقیقه تولید کنند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند با بیان اینکه مهلت ارسال آثار حداکثر تا ۱۰ مهرماه است افزود: تمامی آثار در هر قالبی که ساخته شده باید با فرمت MPEG به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری دبیرخانه سوگواره ارسال و نوع فرمت اورجینال آن در فرم ثبت نام مشخص شود.
وی برگزاری این سوگواره را فرصتی برای کشف استعدادهای هنری، ارائه توانمندی ها و ایجاد ارتباط و تبادل تجربه های هنری میان هنرمندان همسو با اهداف سوگواره عنوان کرد.
داوری این سوگواره تا پایان مهرماه انجام و پس از آن مراسم اختتامیه همزمان با آیین تجلیل از پیرغلامان حسینی برگزار خواهد شد.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − سه =