اجلاسیه شهدای ایثارگران خراسان جنوبی برگزار می شود

بیرجند – ایرنا – دبیر اجرایی کمیته ایثارگران کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی گفت: اجلاسیه شهدای ایثارگران استان ۱۸ آذر ماه امسال در بیرجند برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ محسن سمن روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: این اجلاسیه در ادامه سلسله اجلاسیه هایی است که برای کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی پیش بینی شده و در حسینیه جماران بیرجند برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در این اجلاسیه ۳ هزار ۲۰۰ نفر از شهرستان بیرجند و ۸۴۰ نفر از سطح شهرستان های تابعه استان به عنوان میهمان حضور دارند.
دبیر اجرایی کمیته ایثارگران کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی بیان کرد: سرود ویژه اقلیم استان با توجه به شاخص های ولایتمداری، بصیرت و ایثارگری مردم این خطه در این اجلاسیه اجرا می شود.
سمن گفت: یک نفر به عنوان سخنران محوری در اجلاسیه کمیته ایثارگران کنگره ملی ۲ هزار شهید استان سخنرانی کرده و دلنوشته ای هم توسط فرزند شهید مسروری قرائت می شود.
مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور ایثارگران و مسئول کمیته ایثارگران کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: کمیته ایثار گران کنگره ملی ۲ هزار شهید استان از خرداد ماه سال ۱۳۹۶ شروع بکار کرد و با توجه به شرح وظایف خود برنامه هایش را آغاز کرد.
افسانه زارعی افزود: در کمیته یاد شده برنامه برگزاری اجلاسیه ایثارگران، دیدار از خانواده معظم شهدای استان با عنوان یاد آلاله ها را در دستور کار قرار دادیم.
وی اظهار داشت: در بحث دیدار با خانواده معظم شهدا بحث ایجاد بانک اطلاعاتی شهدای استان و جمع آوری اطلاعات آنها در دستور کار قرار گرفت.
وی یادآور شد: ۲ هزار و ۸۳ شهید منتسب به خراسان جنوبی هستند که این تعداد یکهزارو ۸۵۰ شهید در داخل و ۸۹ شهید در خارج استان دفن بوده و ۱۴۴ شهید گمنام هم داریم.
مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور ایثارگران بیان کرد: در بحث تامین هزینه دیدار با خانواده شهدا از مشارکت دستگاه های اجرایی استفاده شد و امروز ۹۵ درصد اعتبارات یادشده توسط دستگاه های اجرایی جمع آوری شد.
دبیر هیات رزمندگان اسلام خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در راستای برنامه های کنگره ملی ۲ هزار شهید استان ۱۶ آذر، مراسم پخش مستقیم دعای ندبه کشور همزمان با نماز جماعت صبح در حسینیه جماران بیرجند با سخنرانی حجت الاسلام سید حمید میرباقری و مداحی سید مهدی میرداماد برگزار می شود.
محمد رضا صادق افزود: از مردم متدین و ولایت مدار استان تقاضا داریم راس ساعت ۳۰: ۵ دقیقه در مراسم حضور داشته باشند.
وی یادآور شد: با هماهنگی های انجام شده با شهرداری بیرجند، ناوگان اتوبوسرانی بیرجند با همه ظرفیت در این خصوص به مردم خدمت رسانی می کند.
۷۵۵۹* ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =