کشفیات مواد مخدر در درمیان ۱۸۰ درصد افزایش یافت

بیرجند – ایرنا – فرماندار درمیان گفت: کشفیات مواد مخدر در این شهرستان ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا محمد بشیری زاده روز یکشنبه در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان درمیان افزود: همچنین دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش یافت.
وی بیکاری را یکی از علل گرایش به سمت مواد مخدر دانست و اظهار داشت: بیکاری در جامعه به یک معضل تبدیل شده که می توان با پرداخت تسهیلات کم بهره زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان را فراهم کرد.
فرماندار درمیان گفت: دولت در سال جاری با پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری گام مهمی در راستای اشتغال روستاییان شهرستان برداشته است.
وی بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه مهمترین محور مبارزه با مواد مخدر است و خانواده ها با تبیین و آموزش مهارت های زندگی به فرزندان خود، زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم کنند.
بشیری زاده با اشاره به اینکه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر می تواند بسیار موثر باشد و باید جزو اولویت ها قرار گیرد اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت ائمه جمعه و خطبه های نمازجمعه در جهت آگاهی بخشی درباره آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد ضروری است.
وی گفت: آموزش های مهارتی به معتادان بهبود یافته برای بازگشت آنان به زندگی سالم باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد که نتیجه بخش بودن فعالیت های مبارزه با مواد مخدر بدون مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد ممکن نیست و مقابله با اعتیاد به عزم اجتماعی و همگانی نیاز دارد.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و ۷۹۷ کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول ۷۰ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + نوزده =