معاون رئیس جمهوری از مرکز رشد قاین بازدید کرد

بیرجند – ایرنا – معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری روز دوشنبه در سفر به خراسان جنوبی از شرکت های مرکز رشد واحدهای فناور قاین بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا، رئیس مرکز رشد فناور قاین در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: این مرکز دارای ۵۴ هسته و واحد فناور است که ۳۱ شرکت در مرحله رشد، ۲۳ شرکت در مرحله مقدماتی و ۱۱ شرکت دانش بنیان است.
سهیل وثوقی افزود: این واحد های فناور در در حوزه آی تی ، معدن، کشاورزی و مکانیک فعالیت می کنند.
وی همچنین کمبود فضا امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی و درخواست تسهیلات فناوران را از مهمترین مشکلات این مرکز عنوان کرد.
رئیس مرکز رشد فناور قاین اظهار داشت: شهرستان قاینات با ۵۴ واحد فناور رتبه ای بالاتر از برخی استان ها کشور در زمینه فراوانی شرکت ها دارد.
در این بازدید محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه قاین و جمعی از مسئولان حضور داشتند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری امروز (دوشنبه) برای بازدید از طرح ها و واحدهای علمی و دانش بنیان به خراسان جنوبی سفر کرد و در بدو ورود مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.
«سورنا ستاری» در نخستین برنامه این سفر از شرکت های مرکز رشد واحدهای فناور قاین بازدید کرد و در ادامه نیز از شرکت دانش بنیان تروند زعفران این شهرستان بازدید می کند.
وی سپس در مرکز استان از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، شرکت کشت بافت خاوران و دو شرکت فعال دانش بنیان صنعتی بازدید خواهد کرد.
افتتاح و بازدید از مرکز نوآوری دانشگاه بیرجند، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و شرکت در نشست شورای اداری استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بیرجند است.
۳۲۱۵ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =