۷۲ میلیارد تومان برای زیرساخت مسکن مهر خراسان جنوبی نیاز است

بیرجند – ایرنا – قائم مقام وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: براساس برآوردها در بخش آب، برق و فاضلاب مسکن مهر خراسان جنوبی بیش از ۷۲ میلیارد تومان منابع در استان نیاز است تا خدمات پایدار به ساکنان آن ارایه شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا رضا امیرکمالی روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن خراسان جنوبی با اشاره به وضع مالی دولت در شرایط کنونی اظهار داشت: موفقیت مسکن مهر در کل کشور جز با همکاری و همدلی تمامی دستگاه های متولی ممکن نخواهد بود.
وی ادامه داد: سال ۹۴ که شرایط بهتر و مساعد تر بود با درایت و همکاری در برخی پروژه توافق هایی کردیم که به مرحله اجرا رسید و آثار آن برای مردم روشن است.
وی پروژه فاضلاب مسکن مهر مهرشهر بیرجند را از جمله این اقدامات برشمرد و افزود: برق رسانی در سایر نقاط استان و خدمات فوق توزیع تامین برق از منابع وزارت نیرو به صورت مشارکتی انجام شده است.
قائم مقام وزیر نیرو گفت: سال آینده مشارکت دستگاه های اجرایی و استفاده از امکانات درون پروژه ای جدی تر می شود.
وی با بیان اینکه یقین داریم خراسان جنوبی از لحاظ منابع مالی ، استانی محروم است تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه ها شرکت هایی همچون آب و فاضلاب یا توزیع برق هم به خاطر اینکه خودگردان هستند از این تغییر هزینه ها متاثر شده اند.
امیرکمالی افزود: دستگاه های اجرایی هم در کنار مردم از این معضلات تاثیر گرفته اند اما باید شرایط به صورت منطقی پیش برود تا مشترکان قبلی با ارایه خدمات شرکت ها به مشترکان مسکن مهر دچار معضل نشوند.
قائم مقام وزیر نیرو در مسکن مهر با تاکید بر همکاری تمام بخش ها و استفاده از امکانات دولت گفت: از بضاعت موجود باید برای ارایه خدمات به مردم استفاده شود.
وی هزینه اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب هزار واحدی مسکن مهر قاین را ۱۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: وزارت نیرو ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان منابع در دو بخش برق و آب و فاضلاب در اختیار خراسان جنوبی قرار داده است.
امیرکمالی با بیان اینکه پروژه فاضلاب مهرشهر بیرجند کار بسیار موفقی بوده است گفت: امیدواریم با توافق جمعی بتوانیم سایر پروژه ها از جمله فاضلاب قاین را هم به انجام برسانیم.
وی ادامه داد: ۸۶۰ هزار تومان برای یک انشعاب برق، لوازم و کالا نیاز بوده که این رقم بدون محاسبه هزینه تامین و انتقال انرژی است.
قائم مقام وزیر نیرو در مسکن مهر با اشاره به مشکل تعاونی ۰۴ بیرجند نیز بیان کرد: بر اساس بخش نامه پنجم دی ماه برای تعداد واحد انشعاباتی که از قبل پرونده تشکیل داده اند توصیه به مساعدت با مردم شده که با وجود ۱۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت اما با قیمت قبلی کار انجام شده است.
وی تاکید کرد: برای پروژه های جدید هیچ گونه تخفیفی نداریم اما تقسیط را آنچه که در اختیار داریم اگر افراد معرفی شوند مساعدت می کنیم.
امیرکمالی با بیان اینکه تقسیط هزینه انشعاب برق برای ۷۹۲ واحد مسکن مهر خراسان جنوبی سخت می شود یادآور شد: بهتر است افرادی که توان دارند نقدی پرداخت کنند و برای سایر افراد نیز هزینه خرید لوازم نقدی و بقیه متناسب با شرایط افراد بین ۶ تا یک سال تقسیط شود.
وی ادامه داد: امسال برای پروژه های مخزن آب، بخشی از پروژه فاضلاب بیرجند در مسکن مهر و شهر قاین حدود ۲ میلیارد تومان منابع از طریق اسناد خزانه در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان قرار می دهیم.
وی گفت: در سنوات گذشته راه و شهرسازی به شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی قول داده بود که زمینی در حد ۲ میلیارد تومان در اختیار قرار دهد لذا انتظار می رود برای زمین گیر نشدن این شرکت به قول خود عمل کنند.
درخواست مساعدت از محل منابع استانی و وزارت راه و شهرسازی برای تامین هزینه ۷۲ میلیارد تومانی در بخش آب و فاضلاب استان نیز از دیگر درخواست های مطرح شده توسط این مقام مسئول بود.
۹۸۹۳ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + ده =