استاندار خراسان جنوبی از کارخانه شیر نهبندان بازدید کرد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی در سومین روز سفر به شهرستان نهبندان از کارخانه در حال احداث شیر این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی روز جمعه در این بازدید گفت: ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به این کارخانه اختصاص یافته است که تاکنون ۱۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده و ۱۰ میلیارد ریال دیگر به زودی آزادسازی می شود.
غلامرضا قوسی افزود: براساس برآورد سرمایه گذار، تاکنون برای احداث این واحد تولیدی ۲۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و این کارخانه با مساحت سه هکتار، ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه زمان سررسید اقساط این کارخانه فرا رسیده، زمان پرداخت تسهیلات این کارخانه یک سال تمدید شده است تا سرمایه گذار راحت تر عملیات این طرح عمرانی را به اتمام برساند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: نهبندان قطب پرورش شتر در استان است و از سرمایه گذار قول گرفته ایم که در این کارخانه خط فرآوری شیر شتر را نیز ایجاد کند.
وی ظرفیت تولید سالانه این کارخانه را تولید ۲ هزار و ۷۰۰ تن شیر، یکهزار و ۸۰۰ تن ماست، یکهزار و ۲۰۰ تن دوغ و ۳۰۰ تن پنیر ذکر کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح برای ۳۸ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.
قوسی اظهار داشت: امسال ۱۱ موافقت اصولی پرورش گاو شیری به ظرفیت یکهزار و ۹۰۰ راس و با تولید ۱۵ تن شیر در روز در شهرستان صادر شده که با راه اندازی کارخانه فرآوری شیر این تعداد واحد گاو شیری نیز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
استاندار خراسان جنوبی نیز در این بازدید از مسئولان شهرستانی خواست با رفع موانع این کارخانه، روند اجرای آن را تسریع کنند.
معتمدیان عصر روز چهارشنبه ۱۹ دی ماه در نخستین سفر شهرستانی خود وارد نهبندان شد.
وی در آغاز سفر سه روزه به شهرستان نهبندان با جانباز سرافراز ۴۵ درصد محمد خدادادی در شهر شوسف دیدار و از وی تجلیل کرد.
دیدار با روسا و اعضای شوراهای اسلامی و نیز نخبگان و فرهیختگان شهرستان نهبندان از دیگر برنامه های نخستین روز سفر معتمدیان بود.
استاندار خراسان جنوبی در دومین روز سفرش به نهبندان از روستای هدف گردشگری دهسلم و پایگاه میراث طبیعی بیابان لوت و پروژه کمپ کویرنوردی در این روستا بازدید کرد.
معتمدیان با مردم روستای آتشکده و جمعی از معتمدین، شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای اطراف آن دیدار و گفت و گو کرد و نیز در نشستی مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد.
همچنین استاندار خراسان جنوبی در بازدید از مجتمع آبرسانی شاهکوه نهبندان، بر لزوم تسریع در روند احداث این پروژه برای رفع مشکل کم آبی این منطقه تاکید کرد.
بازدید از معدن سنگ گرانیت گل پنبه ای سردشت در روستای لخشک، بازدید از بازارچه دوکوهانه، دیدار با خانواده شهیدین سرافراز علیرضا و احمد رضا شکوری، بازدید از روستای چاه ژاله ای، کوه لوله و خواجه دوچاهی و دیدار صمیمی با اهالی روستا و بررسی تنگناها و مشکلات روستاهای مجاور و شرکت در شورای اداری شهرستان از دیگر برنامه های معتمدیان در دومین روز سفرش به نهبندان بود.
نهبندان مرکز این شهرستان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − شش =