۲ هزار سامانه نوین آبیاری در زیرکوه اجرا شد

بیرجند – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار سامانه نوین آبیاری در این شهرستان اجرا شده است و کشاورزان استقبال خوبی از اجرای طرح آبیاری کم فشار دارند.

مجید درویشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمینه اجرای آبیاری نوین هرچه اعتبار اختصاص یابد به دلیل استقبال کشاورزان جذب می شود.
وی ادامه داد: امسال ۱۹۵ هکتار طرح نوین آبیاری با اعتبار یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در شهرستان در دست اجرا است.
مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه گفت: از این میزان ۱۶۷ هکتار طرح آبیاری کم فشار و ۲۸ هکتار طرح آبیاری تحت فشار است.
وی یادآور شد: در اجرای طرح های نوین آبیاری ۸۵ درصد هزینه به صورت کمک بلاعوض توسط دولت و مابقی توسط کشاورز تامین می شود.
درویشی گفت: امسال دولت به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار ۱۳ میلیون تومان و به ازای هر هکتار آبیاری کم فشار پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض پرداخت می کند.
وی افزود: در چند سال اخیر مردم نیز اثربخشی اجرای این طرح ها را دیده اند، استقبال آنان در خصوص اجرای این طرح ها افزایش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه بیان کرد: روش های آبیاری تحت فشار با راندمان و کارایی بالاتر در مقایسه با روش های آبیاری سطحی یکی از مهمترین راهکارهای افزایش کارایی مصرف آب است.
وی گفت: تاکنون ۱۰۷ کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی نیز در شهرستان اجرا شده است.
بیش از ۱۱ هزار هکتار زمین های کشاورزی زیرکوه به کشت محصول باغی و زراعی اختصاص دارد از این رقم حدود ۶ هزار هکتار آن محصول باغی است.
شهرستان زیرکوه در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله ۸۵ کیلومتری مرز افغانستان قرار دارد، مرز مشترک ایران با افغانستان در این شهرستان ۱۴۷ کیلومتر است.
۷۵۵۶ ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =