۸ طرح پژوهشی مورد حمایت بسیج علمی خراسان‌جنوبی قرار گرفت

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: در سال جاری هشت طرح در بخش‌های مختلف مورد حمایت معاونت علمی، پژوهشی و فناوری بسیج خراسان‌جنوبی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی عظیمی‌فر، صبح امروز در نشست خبری، اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیج علمی و پژوهشی در استان کمک مالی و معنوی به مخترعین و مبتکرین است تا محصولات خود را براساس نیاز استان و کشور تهیه و تجاری‌سازی کنند.

وی بیان داشت: طرح‌های حمایت شده در بسیج علمی و پژوهشی در سطح آماتور و نیمه حرفه‌ای اجرا می‌شوند که در این راستا از طرح‌های آماتور تا سقف پنج میلیون تومان و از طرح‌های نیمه حرفه‌ای که براساس نیاز استان شکل می‌گیرد تا سقف ۲۵ میلیون تومان حمایت می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی تبیین کرد: خانه نخبگان بسیج یک کانون علمی برای سازماندهی و استفاده از ظرفیت نخبگان نیروهای مسلح، دانشگاهیان و حوزه علمیه است که در همین راستا خانه نخبگان بسیج همزمان با هفته پژوهش در استان راه‌اندازی می‌شود.

اعطای ۷۰ میلیون تسهیلات بلاعوض به طرح‌های پژوهشی

عظیمی‌فر با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۴۰ میلیون تومان از طرح‌های آماتور و ۳۰ میلیون تومان از طرح‌های نیمه حرفه‌ای حمایت شده است، تصریح کرد: امسال هشت طرح در مراحل مختلف حمایت شده‌اند که چهار طرح در حوزه فناوری اطلاعات، مکانیک و الکترونیک خروجی محصول داشته است.

عباس خسروی معاون طرح و برنامه سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به تأکیدات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: ایشان در این بیانیه بر هفت محور مهم تأکید دارند و علم و دانش را آشکارترین وسیله عزت و قدرت بیان کردند.

اجرای بیش از ۲۱۰ برنامه در هفته پژوهش

وی از آغاز هفته پژوهش از ۲۳ تا ۲۸ آذرماه خبر داد و بیان داشت: در این هفته ۳۰ برنامه به‌صورت مشترک در رده‌های مختلف نیروهای مسلح خراسان‌جنوبی و همچنین ۱۸۴ برنامه در بخش‌های مختلف نیروهای مسلح استان برگزار می‌شود.

معاون طرح و برنامه سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی ترویج فرهنگ علم و پژوهش و ایجاد انگیزه در بین نخبگان علمی نیروهای مسلح را از اهداف برنامه‌های هفته پژوهش ذکر کرد و بیان داشت: در حال حاضر در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی ۱۱ نیاز پژوهشی در موضوعات مختلف مورد نیاز را احصاء کرده و همچنین چهار پژوهش را در دست اجرا داریم.

خسروی تقدیر از سربازان دانش‌پژوه، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقه از بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری مسابقه اندیشه‌ورزی با محوریت حل مشکلات هر رده و برگزاری اردوهای علمی با اولویت سربازان، برگزاری جشنواره دانش و پژوهش ویژه نیروهای مسلح در ۲۷ آذرماه با حضور ۳۰۰  نفر از نخبگان علمی و پژوهشی و رونمایی از هشت عنوان کتاب را از اهم برنامه‌های هفته پژوهش در استان ذکر کرد.

 انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =